Folytatódik a zsugorinfláció a magyar boltokban
Az elmúlt két hónapban ismét számos termék kiszerelése csökkent a magyar boltokban, ami tovább erősíti a zsugorinfláció jelenségét. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih) június 25. és augusztus 16. között több gyártó és forgalmazó jelentette be, hogy termékeik korábbi kiszerelését megszüntetik, és annál kisebbek kerülnek a polcokra. A változás számos terméket érintett, köztük pipere- és háztartási cikkeket, kakaóport, szódapatront és édességeket.

Bejelentési kötelezettség van
A zsugorinfláció, azaz a termékek méretének csökkentése áruk változatlanul hagyása mellett, egyre elterjedtebb gyakorlat a magyar üzletekben. A kormány kötelezővé tette, hogy a boltokban tájékoztassák a vásárlókat a kiszerelés csökkenéséről, kivéve ha a korábbi nagyobb kiszerelést is forgalmazzák legalább hat hónapig. Bár a vállalatoknak nem kell jelentést adniuk az árak változásáról, sok esetben erős a gyanú, hogy a kiszerelés csökkenése mögött rejtett áremelés áll.
A bejelentési kötelezettség minden olyan előrecsomagolt terméket érint, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely elérhető az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletekben. A jelenség továbbra is kihívást jelent a vásárlóknak, akik gyakran csak a pénztárnál veszik észre, hogy ugyanazért az árért kevesebb terméket kapnak.
Kapcsolódó cikkeink
Meglepetés a retekvetőmagok között – avagy itt a legfrissebb Szupermenta-teszt
A Szupermenta program legújabb terméktesztjén retekvetőmagokat vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >