Folytatódik a zsugorinfláció a magyar boltokban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 08. 26. 12:18

Az elmúlt két hónapban ismét számos termék kiszerelése csökkent a magyar boltokban, ami tovább erősíti a zsugorinfláció jelenségét. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih) június 25. és augusztus 16. között több gyártó és forgalmazó jelentette be, hogy termékeik korábbi kiszerelését megszüntetik, és annál kisebbek kerülnek a polcokra. A változás számos terméket érintett, köztük pipere- és háztartási cikkeket, kakaóport, szódapatront és édességeket.

Bejelentési kötelezettség van

A zsugorinfláció, azaz a termékek méretének csökkentése áruk változatlanul hagyása mellett, egyre elterjedtebb gyakorlat a magyar üzletekben. A kormány kötelezővé tette, hogy a boltokban tájékoztassák a vásárlókat a kiszerelés csökkenéséről, kivéve ha a korábbi nagyobb kiszerelést is forgalmazzák legalább hat hónapig. Bár a vállalatoknak nem kell jelentést adniuk az árak változásáról, sok esetben erős a gyanú, hogy a kiszerelés csökkenése mögött rejtett áremelés áll.

A bejelentési kötelezettség minden olyan előrecsomagolt terméket érint, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely elérhető az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletekben. A jelenség továbbra is kihívást jelent a vásárlóknak, akik gyakran csak a pénztárnál veszik észre, hogy ugyanazért az árért kevesebb terméket kapnak.

Kapcsolódó cikkeink