Folytatódik a zsugorinfláció a magyar boltokban
Az elmúlt két hónapban ismét számos termék kiszerelése csökkent a magyar boltokban, ami tovább erősíti a zsugorinfláció jelenségét. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih) június 25. és augusztus 16. között több gyártó és forgalmazó jelentette be, hogy termékeik korábbi kiszerelését megszüntetik, és annál kisebbek kerülnek a polcokra. A változás számos terméket érintett, köztük pipere- és háztartási cikkeket, kakaóport, szódapatront és édességeket.

Bejelentési kötelezettség van
A zsugorinfláció, azaz a termékek méretének csökkentése áruk változatlanul hagyása mellett, egyre elterjedtebb gyakorlat a magyar üzletekben. A kormány kötelezővé tette, hogy a boltokban tájékoztassák a vásárlókat a kiszerelés csökkenéséről, kivéve ha a korábbi nagyobb kiszerelést is forgalmazzák legalább hat hónapig. Bár a vállalatoknak nem kell jelentést adniuk az árak változásáról, sok esetben erős a gyanú, hogy a kiszerelés csökkenése mögött rejtett áremelés áll.
A bejelentési kötelezettség minden olyan előrecsomagolt terméket érint, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely elérhető az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletekben. A jelenség továbbra is kihívást jelent a vásárlóknak, akik gyakran csak a pénztárnál veszik észre, hogy ugyanazért az árért kevesebb terméket kapnak.
Kapcsolódó cikkeink
Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >Nébih: megnyugtató eredményt hozott a tokaji borvidéken lévő borkimérő egységek vizsgálata
Néhány szabálytalanság – mint például a termékkísérő dokumentum hiányos vezetése,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >