Folytatódik a zsugorinfláció a magyar boltokban
Az elmúlt két hónapban ismét számos termék kiszerelése csökkent a magyar boltokban, ami tovább erősíti a zsugorinfláció jelenségét. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih) június 25. és augusztus 16. között több gyártó és forgalmazó jelentette be, hogy termékeik korábbi kiszerelését megszüntetik, és annál kisebbek kerülnek a polcokra. A változás számos terméket érintett, köztük pipere- és háztartási cikkeket, kakaóport, szódapatront és édességeket.
A zsugorinfláció, azaz a termékek méretének csökkentése áruk változatlanul hagyása mellett, egyre elterjedtebb gyakorlat a magyar üzletekben. A kormány kötelezővé tette, hogy a boltokban tájékoztassák a vásárlókat a kiszerelés csökkenéséről, kivéve ha a korábbi nagyobb kiszerelést is forgalmazzák legalább hat hónapig. Bár a vállalatoknak nem kell jelentést adniuk az árak változásáról, sok esetben erős a gyanú, hogy a kiszerelés csökkenése mögött rejtett áremelés áll.
A bejelentési kötelezettség minden olyan előrecsomagolt terméket érint, amelyet 2020. január 1. és 2023. július 1. között forgalmaztak, és amely elérhető az 1 milliárd forint árbevételt meghaladó üzletekben. A jelenség továbbra is kihívást jelent a vásárlóknak, akik gyakran csak a pénztárnál veszik észre, hogy ugyanazért az árért kevesebb terméket kapnak.
Kapcsolódó cikkeink
Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >Élelmiszerboltok tejtermékrészlegén járt a Szupermenta
A Szupermenta programban ezúttal kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >