Folytatódik a tejágazat közösségi marketingalapjának működése
Az egészség megőrzéséhez az egészséges táplálkozáson keresztül vezet az út, ezért az Agrárminisztérium továbbra is minden eszközzel támogatja a tejfogyasztás népszerűsítését. Ennek érdekében a tárca további három évre fenntartja a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét.
Az egyik legtáplálóbb élelmiszer a tej, ami nemcsak finom, de egészséges is, tele van értékes fehérjékkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Az agrártárca éppen ezért elkötelezett a tejfogyasztás ösztönzése mellett. Értékelve a tejszektor közösségi marketingtevékenységének eddigi eredményeit és támogatva a szakmaközi szervezeti ágazati önszabályozásokat, egy AM rendelt révén további három évre fenntartjuk a Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét. A tejágazati Marketing Alap célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermékfogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, valamint a fiatalok tej- és tejtermékfogyasztásra motiváló nevelésének támogatása. A forrásoknak köszönhetően lehetőség nyílik a segítségnyújtásra is az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, illetve a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.
A Marketing Alapba való befizetés összegét a megjelent rendelet szabályozza
Ennek mértéke a Magyarország területén működő tejfeldolgozó, valamint nagykereskedelemmel vagy kiskereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő tej- és tejtermék-forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételének fél ezreléke.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői ára 17 százalékkel emelkedett egy év alatt
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >