Folyamatosan nő a szállodahajók forgalma
A Dunán hajózó, a magyar fővárost is érintő szállodahajók vendégforgalma folyamatosan nő, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői becslése szerint tavaly elérte a 400 ezer főt; de éleződik a verseny más városokkal, köztük Béccsel és Pozsonnyal – derül ki az MT Zrt. hírleveléből.
A szállodahajók vendégeiről először készített kutatást az MT Zrt. együttműködésben az Edutus Főiskolával és a Dunán mintegy 30 hajóval jelen lévő Viking River Cruises hajóstársasággal.
A felmérésben a dunai hajózáson részt vevő tengerentúli turisták jellemzőinek feltérképezése mellett vizsgálták Budapest, mint turisztikai célpont imázsát és a budapesti turisztikai kínálattal való elégedettséget is. (A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nem gyűjt adatokat a szállodahajókról, mert ezek a létesítmények nem tartoznak egyik kereskedelmi szálláshely kategóriába sem.)
A kutatás szerint a 3 hétig tartó Amszterdam-Budapest hajóúton évente 100-130 ezer turista látogat el Budapestre a Viking River Cruises-szal, akik a magyar fővárosban átlagosan 2 éjszakát töltenek.
A válaszadók négyötöde szerint Budapest önmagában is jelentős vonzerővel bír. Azt, hogy Budapest is az útvonal része, a válaszadók 59,1 százaléka nagyon fontosnak vélte utazási döntése során.
A megkérdezettek túlnyomó része, több mint 89 százaléka még nem járt korábban Budapesten, így fontos volt nekik, hogy a magyar főváros a hajóút utolsó állomása volt. Ezen kívül a város szépségét, történelmét és magyarországi rokoni kapcsolataikat említették a vendégek. Ötös skálán legalább 4,5-ös átlagot ért el a város atmoszférája, a kulturális programok, a tömegközlekedés és a vásárlási lehetőségek.
A felmérésben részt vevők 99,7 százaléka ajánlaná a budapesti utazást barátainak, ismerőseinek, 70 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a budapesti élmények a vártnál jobbak voltak.
A kutatásban részt vettek döntő többsége a 60 év feletti korosztályt képviselte, több mint 90 százalékuk felsőfokú végzettségű. Az utasok több mint 80 százaléka nyugdíjas, és átlagon felüli jövedelemmel rendelkezik. A vendégek több mint 70 százaléka az USA-ból, 23 százaléka Kanadából, 3,4 százaléka Ausztráliából,közel 2 százaléka pedig az Egyesült Királyságból érkezett.
Az utasok a jól költő szegmenshez tartoznak: a budapesti, hajón kívüli költés átlagosan fejenként 30 ezer forintra rúg a hajón kívül töltött idő rövidsége és a hajón biztosított ellátás ellenére.
A kutatás teljes anyaga a http://szakmai.itthon.hu/turisztikai-termekek oldalon elérhető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >