Folyamatosan nő a szállodahajók forgalma
A Dunán hajózó, a magyar fővárost is érintő szállodahajók vendégforgalma folyamatosan nő, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői becslése szerint tavaly elérte a 400 ezer főt; de éleződik a verseny más városokkal, köztük Béccsel és Pozsonnyal – derül ki az MT Zrt. hírleveléből.
A szállodahajók vendégeiről először készített kutatást az MT Zrt. együttműködésben az Edutus Főiskolával és a Dunán mintegy 30 hajóval jelen lévő Viking River Cruises hajóstársasággal.
A felmérésben a dunai hajózáson részt vevő tengerentúli turisták jellemzőinek feltérképezése mellett vizsgálták Budapest, mint turisztikai célpont imázsát és a budapesti turisztikai kínálattal való elégedettséget is. (A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nem gyűjt adatokat a szállodahajókról, mert ezek a létesítmények nem tartoznak egyik kereskedelmi szálláshely kategóriába sem.)
A kutatás szerint a 3 hétig tartó Amszterdam-Budapest hajóúton évente 100-130 ezer turista látogat el Budapestre a Viking River Cruises-szal, akik a magyar fővárosban átlagosan 2 éjszakát töltenek.
A válaszadók négyötöde szerint Budapest önmagában is jelentős vonzerővel bír. Azt, hogy Budapest is az útvonal része, a válaszadók 59,1 százaléka nagyon fontosnak vélte utazási döntése során.
A megkérdezettek túlnyomó része, több mint 89 százaléka még nem járt korábban Budapesten, így fontos volt nekik, hogy a magyar főváros a hajóút utolsó állomása volt. Ezen kívül a város szépségét, történelmét és magyarországi rokoni kapcsolataikat említették a vendégek. Ötös skálán legalább 4,5-ös átlagot ért el a város atmoszférája, a kulturális programok, a tömegközlekedés és a vásárlási lehetőségek.
A felmérésben részt vevők 99,7 százaléka ajánlaná a budapesti utazást barátainak, ismerőseinek, 70 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a budapesti élmények a vártnál jobbak voltak.
A kutatásban részt vettek döntő többsége a 60 év feletti korosztályt képviselte, több mint 90 százalékuk felsőfokú végzettségű. Az utasok több mint 80 százaléka nyugdíjas, és átlagon felüli jövedelemmel rendelkezik. A vendégek több mint 70 százaléka az USA-ból, 23 százaléka Kanadából, 3,4 százaléka Ausztráliából,közel 2 százaléka pedig az Egyesült Királyságból érkezett.
Az utasok a jól költő szegmenshez tartoznak: a budapesti, hajón kívüli költés átlagosan fejenként 30 ezer forintra rúg a hajón kívül töltött idő rövidsége és a hajón biztosított ellátás ellenére.
A kutatás teljes anyaga a http://szakmai.itthon.hu/turisztikai-termekek oldalon elérhető. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nyitott portákkal várják a fogyasztókat a kistermelő
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >Ötödik állomásához érkezett Regölyön a Market Építő Zrt. ROM Vándor örökségmentő programja: átadták a Somolyi templomromot
Átadták a Market Építő Zrt. ROM Vándor programjának keretében helyreállított…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a vendégek száma 4,4, a vendégéjszakáké 5,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 júniusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken közel…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Terminátor bögréje – A nap képe
A Terminátor 2 film ihlette ezt a gyűjtői bögrét, söröskorsót…
Tovább olvasom >Süteménydíszítés egy másik dimenzióban – A nap videója
A Las Vegas-i Amaury Guichont, „művésznevén” a The Chocolate Guy-t…
Tovább olvasom >Minden idők egyik legkiválóbb süteményét gondolja újra a 2025-ös Magyarország Tortája
A Dobostorta megalkotásának 140. évfordulója adta a Magyarország Tortája verseny…
Tovább olvasom >