Folyamatosan fejlődő, megbízható piaci szereplő a nagykereskedelemben
A nagykereskedelmi, kiskereskedelmi és HoReCa vevőkörnek egyaránt gyorsfagyasztott élelmiszereket kínáló BA-HA-MA’S Kft. rugalmasan alkalmazkodott a válság idején megváltozott környezethez: új értékesítési és vevőkezelési folyamatok kerültek bevezetésre. Fokozott hangsúlyt fordítottak a külső és belső kommunikációra. A vállalkozás a nyár eleji nyitás után új erővel építkezik és terjeszti termékeit az ország egyre nagyobb területén. Eredményeikről és céljaikról Rimár Gergelyt, a cég kereskedelmi és marketing igazgatóját kérdeztük.
Milyen hatással volt üzleti tevékenységükre a vírusválság?
A válság bennünket is érzékenyen érintett, de a visszaesés ellenére voltak olyan területek, piacok, ahol erősödni tudtunk, ilyenpéldául a kiskereskedelmi, lakossági és nagykereskedelmi szektor.
Cégünk 26 éve megbízható beszállítója a nagykereskedelemben, kiskereskedelemben és vendéglátásban működő cégeknek. A fagyasztott termékek területén a BA-HA-MA’S Kft. az egyik meghatározó piaci szereplővé nőtte ki magát. Vevőkörünk elégedettségén a vírushelyzet sem változtatott. Rendszeres méréseink adatai szerint vevőink elégedettségi indexe 84,85%, sofőrjeink pontosságát és munkáját 10-es skálán, 9,77 pontra értékelik.
Mit jelent a kommunikációjukban jelzett közel országos lefedettség?
Jelenleg Budapesten, valamint Közép- és Kelet-Magyarországon vagyunk a legerősebbek, de a nyugati régióban is dolgozunk már főleg nagykereskedelmi és országos hálózattal rendelkező Partnerekkel. Mára elmondhatjuk, hogy nincs olyan része az országnak, amerre ne menne autónk a hét valamelyik napján.
Milyen szerepet kap a hálózat kiépítésében és működtetésében a digitalizáció?
Továbbra is a hagyományos kereskedelmi csatornákon keresztül dolgozunk, de új fókusz az erősödő online jelenlét. Egyre nagyobb szerepet kap a digitalizáció a vállalat életében. Jelen vagyunk a közösségi platformokon, ahol online kommunikációt folytatunk az erre fogékony partnereinkkel, illetve így érjük el azokat, akiket hagyományosan eddig nem sikerült.
Dinamikusan működő promóciós tevékenységünk aktuális híreiről szegmentált hírlevelekben értesülhetnek partnereink: mindenki a számára releváns információkat kapja, elkerülve a spam leveleket.
CRM adatokra épülő, célzott kampányokat csinálunk, amivel több, mint 500 Partnert reaktiváltunk sikeresen az elmúlt 7 hónapban.
Teljesen megújult a riport rendszerünk, így egyre hatékonyabban tárjuk fel a fejleszthető területeket és tervezünk rá aktivitásokat.
Idén új vállat irányítási-, raktár irányítási-, és fuvar szervezési rendszert vezetünk be. Megújul a webshopunk is, amely felhasználóbarát, informatív és inspiráló lesz. Célunk, hogy ezen a csatornán rendelő Vásárlók száma dinamikusan emelkedjen a következő években.
Milyen trendek befolyásolják kínálatuk fejlesztését?
Elsősorban a járványhelyzet és a változó étkezési trendek változtattak a partnereink és vevőink igényein. Erősödött a kiskereskedelmi szektor, hiszen a végfelhasználók számára fontosak a gyorsan elkészíthető, éttermi minőségű, kényelmi termékek és a különböző étel allergiát és intoleranciát figyelembe vevő cikkek.
A HoReCa területen tapasztalható munkaerőhiány okán a vendéglátásban is nőtt a minőségi félkész, akár késztermékek iránti igény – ez már önmagában is fókuszba helyezte a fagyasztott termékeket. Természetesen ehhez a trendhez igazodva változik a mi kínálatunk is folyamatosan.
A saját gyártású Passner termékeinket is folyamatosan fejlesztjük. Talán már most elárulhatom, hogy idén szeptemberben kerül piacra a Passner termék család megújult négy tagja.
Úgy gondolom, a cég fejlődésének egyik alap pillére a Partnereink igényeihez igazított termékválaszték bővülés.
Hogyan változott Ön szerint a válság kapcsán a mélyhűtött alapanyagok vendéglátóhelyi megítélése?
A covid alatt a szállítási és munkaerő ellátottság miatt a friss zöldség, gyümölcs és egyéb termékek ára jellemzően nőtt, és az elérhetősége korlátozottá vált. A fagyasztott áru tehát a biztonságot és a permanens minőséget jelenti a vendéglátóhelyek számára.
Rengeteg új Partnerünk van a vendéglátás területéről, ami jól bizonyítja, hogy a fagyasztott termékeket egyre többen megbízhatónak, jó minőségűnek tartják. Idén már a legelegánsabb hotelektől és a top éttermektől is kapunk rendszeresen megrendeléseket.
Hogyan kezelik a mezőgazdasági termékek gyors áremelkedésének problémáját?
Igyekszünk megtalálni a legjobb lehetőségeket a kínálati piacon, és minél hamarabb megvásárolni a kiválasztott termékeket. Próbáljuk a teljes évre szükséges mennyiségeket előre lekötni, elkerülve az év közbeni áremelkedéseket.
A beszerzési csapatunk azon dolgozik, hogy a Vásárlóinkat a lehető legkisebb mértékben érintse az elkerülhetetlen áremelkedés.
Az elmúlt 26 év kapcsolatrendszere és beszerzői rutinja most komoly előny számunkra.
Ha kapcsolatba szeretne lépni a Bahamas-szal, illetve kíváncsi az áraikra, itt regisztrálhat.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Két táborra szakadt az ország – olajban vagy olaj nélkül sütve jobb a gyorsfagyasztott rántott hús?
10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat. Többségük…
Tovább olvasom >Ezt gondolják a magyarok az energiaválság, a háború és a zöld átállás összefüggéseiről
A magyarok háromnegyede szerint az ukrajnai háborúnak és a magas…
Tovább olvasom >Még nem a régi az Oktoberfest
Az elfogyasztott sör mennyisége visszaesettKét év pandémia miatti szünet után…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >