Folyamatosan csökkenti műanyag-felhasználását a Lidl
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország tisztában van a társadalmi és környezeti felelősségével, melyben fontos szerepet játszik az erőforrások tudatos felhasználása is. Ennek következtében az áruházlánc célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználását, a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át pedig újrahasznosíthatóvá teszi. Ezek az intézkedések a REset Plastic, a Schwarz csoport nemzetközi műanyag, stratégiájának részét képezik.
E stratégiai személet mentén, a fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges a Lidl csökkenti vagy elhagyja a műanyag csomagolást, a körkörös gazdaság megvalósításáért dolgozik, a zárt körforgás elérése érdekében saját márkás termékei esetében újrahasznosítható csomagolás tervezésére törekszik.
A műanyag hulladék visszaszorítására számos intézkedést hajtott végre a vállalat, így a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, melynek köszönhetően közel öt tonnával kevesebb fóliát használ fel csomagolásra. Következő lépésként csökkentette a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlyát és a kupak méretét, továbbfejlesztette egységcsomagolását, mely által további 210 tonnával mérsékelte a műanyag-felhasználását.
Mindezeken túlmenően a Lidl áruházakban már nem kaphatók az egyszer használatos műanyag termékek, így a szívószálak, eldobható műanyag poharak, tányérok, evőeszközök és fültisztító pálcikák – ez mintegy 37 tonna műanyagspórolást eredményez. A vállalat beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára ezeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga is papír-alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra.
– Hosszú távú célunk, hogy a saját márkás tisztítószerek PET-flakonjait fenntarthatóbb, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült csomagolásra cseréljük. Így egyes W5 tisztítószerek esetében ez már meg is valósult, sőt a flakonok újrahasznosíthatóak is. Mindez hatalmas környezeti előnyökkel jár, amivel vállalatunk évente nagy mennyiségű újonnan gyártott műanyag felhasználását takarítja meg – tudtuk meg Tőzsér Judittól, a vállalat kommunikációs vezetőjétől.
Mindezeken túlmenően az áruházlánc idén a zöldség és gyümölcs szortimentjének csomagolását is megvizsgálta és átalakította, ami éves szinten 17,1 tonna műanyag-megtakarítást eredményez.
Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját. A „Felelősen csomagolva” logó akkor kerülhet rá saját márkás termékekre, ha a csomagolóanyag legalább 80%-ban újrahasznosítható; vagy legalább 30%-ban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy legalább 10%-kal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidlt tulajdonló Schwarz Group 200 millió eurót invesztál online üzletágának fejlesztésébe
A németországi Lidl és Kaufland áruházláncokat tulajdonló Schwarz Group bejelentette,…
Tovább olvasom >A Walmart az 50 legjobb globális kiskereskedő éves rangsorának élén
Két amerikai székhelyű kiskereskedelmi óriás áll az 50 legjobb globális…
Tovább olvasom >Mitől lesz sikeres egy karácsonyi tv-reklám?
A Trade magazin tavaly decemberben indította útjára az első karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyitott Esztergom első McDonald’s étterme
A mai napon megnyílt Esztergom város első McDonald’s étterme. A beruházás…
Tovább olvasom >A BAT további 60 milliárd forintos beruházásával Pécsen füst nélküli termékek új gyártóközpontja jön létre
A mai napon Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel bejelentett befektetés…
Tovább olvasom >Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A Danone francia élelmiszer- és italgyártó bevétele éves szinten 2,5…
Tovább olvasom >