Folyamatosan csökkenti műanyag-felhasználását a Lidl
Felelős vállalatként a Lidl Magyarország tisztában van a társadalmi és környezeti felelősségével, melyben fontos szerepet játszik az erőforrások tudatos felhasználása is. Ennek következtében az áruházlánc célul tűzte ki, hogy 2025-re 20%-kal csökkenti a műanyag-felhasználását, a saját márkás termékek csomagolóanyagainak 100%-át pedig újrahasznosíthatóvá teszi. Ezek az intézkedések a REset Plastic, a Schwarz csoport nemzetközi műanyag, stratégiájának részét képezik.
E stratégiai személet mentén, a fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges a Lidl csökkenti vagy elhagyja a műanyag csomagolást, a körkörös gazdaság megvalósításáért dolgozik, a zárt körforgás elérése érdekében saját márkás termékei esetében újrahasznosítható csomagolás tervezésére törekszik.
A műanyag hulladék visszaszorítására számos intézkedést hajtott végre a vállalat, így a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntette el a műanyagot, melynek köszönhetően közel öt tonnával kevesebb fóliát használ fel csomagolásra. Következő lépésként csökkentette a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlyát és a kupak méretét, továbbfejlesztette egységcsomagolását, mely által további 210 tonnával mérsékelte a műanyag-felhasználását.
Mindezeken túlmenően a Lidl áruházakban már nem kaphatók az egyszer használatos műanyag termékek, így a szívószálak, eldobható műanyag poharak, tányérok, evőeszközök és fültisztító pálcikák – ez mintegy 37 tonna műanyagspórolást eredményez. A vállalat beszállítóival együttműködve környezetkímélőbb alternatívákból és újrahasznosítható anyagok felhasználásával biztosítja vásárlóközönsége számára ezeket, így a szezonális kínálatban elérhető papírpoharakat, papírtányérokat, papír szívószálakat, a természetben lebomló, cukornádból készült papír mélytányérokat, valamint fa evőeszközöket. A termékfejlesztéseknek köszönhetően az áruházlánc Cien saját márkás fültisztító pálcika anyaga is papír-alapú lett, így 100%-ban műanyagmentes és újrahasznosítható csomagolásban kerül a polcokra.
– Hosszú távú célunk, hogy a saját márkás tisztítószerek PET-flakonjait fenntarthatóbb, 100 százalékban újrahasznosított műanyagból készült csomagolásra cseréljük. Így egyes W5 tisztítószerek esetében ez már meg is valósult, sőt a flakonok újrahasznosíthatóak is. Mindez hatalmas környezeti előnyökkel jár, amivel vállalatunk évente nagy mennyiségű újonnan gyártott műanyag felhasználását takarítja meg – tudtuk meg Tőzsér Judittól, a vállalat kommunikációs vezetőjétől.
Mindezeken túlmenően az áruházlánc idén a zöldség és gyümölcs szortimentjének csomagolását is megvizsgálta és átalakította, ami éves szinten 17,1 tonna műanyag-megtakarítást eredményez.
Az átláthatóság és a tudatos vásárlói döntések segítésére a Lidl létrehozta saját „Felelősen csomagolva” logóját. A „Felelősen csomagolva” logó akkor kerülhet rá saját márkás termékekre, ha a csomagolóanyag legalább 80%-ban újrahasznosítható; vagy legalább 30%-ban újrahasznosított csomagolóanyagot tartalmaz; vagy a csomagolóanyag fenntarthatóbb alternatív anyagból áll; vagy legalább 10%-kal csökkent a csomagolóanyag vagy annak súlya. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Zöldülnek a Lidl épületei
Az idén 20 éves Lidl Magyarország 2023 végéig minden saját…
Tovább olvasom >Lidl: fapados diszkontból PIACVEZETŐ ÁRUHÁZLÁNC
A Lidl Magyarország idén ünnepli 20. születésnapját hazánkban. Az áruházlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >