Folyamatos megújulás a fenntarthatóság útján
A MiReHu fenntarthatósági törekvései ma már szignifikánsan jelen vannak a hétköznapjainkban. A cég az elmúlt években létrehozott szemléletformálási tevékenységét az országban ma már mindenhol ismerik és elismerik.
Kreativitásuk, elhivatottságuk és a hiteles szakmai hátterük kiemeli őket a szürke hétköznapokból. Eszközeik között szerepel az élményalapú tudás átadása és az ambient marketing is, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb embert el tudják elérni.
Folyamatosan kitekintenek a minket körülvevő nagyvilágba, követik az európai trendeket. Fontosnak tartják, hogy újra meg újra meg tudják újítani mindazt, amit az embereknek a környezetvédelem és a fenntarthatóság témájában adni tudnak.
Szívüket a vágy az értékteremtésre és tudás átadásra hajtja, ez kíséri végig minden erőfeszítésüket, minden programjukat és ötletüket a fenntarthatóság felé vezető úton.
Többszörösen díjnyertes környezetvédelmi és fenntarthatósági programjuk, a MaKuka egy dinamikusan fejlődő, folyamatosan megújuló projekt, amely minden generáció számára biztosít tanulási, informálódási lehetőséget, utat mutat, segít, hogy mit tegyünk, merre menjünk, ha mi is fenntarthatóbb életet szeretnénk élni.
A MaKuka a 2024. évben a „Mentés másként” elnevezésű projekttel bővült, melynek fókuszában az élelmiszer-pazarlás állt.
A MiReHu-ra jellemzően a Mentés másként projekt számos színes programmal segítette az embereket abban, hogy lássák és megértsék az életvitelünknek mennyire része a pazarlás, amelynek egy jelentős darabját az élelmiszerek teszik ki. Szerencsére a program nem csak a rossz oldalát mutatta be annak, ahogy az élelmiszereinkkel bánunk, hanem példát mutatott arra is, hogyan tegyünk ellene.
Céljuk volt a lokális közösségek közreműködésével mobilizálni, változásra késztetni az élelmiszer-pazarlással leginkább érintett lakosságot és a vendéglátóipart.
Az akció két pillérre épült. Egy edukációs kampányra, amely egy felkészítési szakaszból és a Hulladékcsökkentési hétre időzített célkommunikációból állt össze. Egy eseménysorozatra, amely során az akcióhéten kézzel foghatóvá tudják az élelmiszer-pazarlás problémáját tenni, és cselekvésre tudják az érintetteket bírni.
Többek között együtt minden könnyebb hívószóval több önszerveződésre ösztönző országos kampányt indítottak, mivel hisznek a közösség erejében. Például a Morzsaparti, amellyel arra ösztönözték a munkahelyi közösségeket és a baráti társaságokat, hogy a háztartásaikban megmaradt, már fel nem használandó alapanyagokból közösen főzzenek, illetve a megmaradt készételeiket felajánlva közösen fogyasszák el.
Jó példaként a MiReHu saját kollektívája is tartott Morzspartit, az erről készült fotó pedig elnyerte az Európai Hulladékcsökkentési Hét fotópályázatának első helyét, így már második éve velük hirdeti nemzetközi oldalain a hulladékcsökkentés fontosságát az EHH csapata.
2025-ben Európa tekintete az elektronikai hulladékok felé fordult, így a MiReHu legújabb kampánya is erre fókuszál. Social media felületeiken már el is kezdték a felkészülést.
Fontos, hogy a mai zsúfolt és zakatoló világban legyen egy tiszta hang, amely segít minket az úton a fenntarthatóság felé. A MiReHu egy ilyen tiszta hang, egy úttörő, utat mutató, a folyamatos fejlődés útját járó csapat, akiktől könnyű tanulni, akiket jó követni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Márkanagykövet
Ha valaki meghallgatja a makroökonómiai elemzőket a következő 5 éves…
Tovább olvasom >Piackutatás új köntösben: új külső, régi értékek
A YouGov globális kutatócégként vette át a GfK Háztartáspanel üzletágát…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piackutatás új köntösben: új külső, régi értékek
A YouGov globális kutatócégként vette át a GfK Háztartáspanel üzletágát…
Tovább olvasom >Újabb 100 millió forintnyi adomány a Lidltől a Heim Pál Gyermekkórháznak
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Rossmann: Tudatosság, felelősség, inspiráció – három projekt, egy közös értékrend
A Rossmann számára a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás nem kampány, hanem vállalati…
Tovább olvasom >