Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a bor értékesítésének csökkenése volt – derül ki az Observatoire Français des Drogues et des Tendances Addictives (OFDT) jelentéséből.
A tiszta alkohol eladott mennyisége 3,8%-kal csökkent 2022-höz képest, összesen 6 millió hektoliterre.
A bor értékesítése 4,2%-kal esett vissza, ami személyenként átlagosan 5,42 liter tiszta alkoholt jelentett 15 év feletti lakosokra vetítve. A szeszes italok eladása szintén 3,9%-kal csökkent, míg a sörnél a visszaesés csak 2,6% volt. 2023-ban továbbra is a bor volt a legnépszerűbb – az összes elfogyasztott alkohol 52%-át adta, míg a sör 25%-ot, a szeszes italok pedig 21%-ot.
Az OFDT adatai szerint a francia felnőttek alkoholfogyasztása 13%-kal csökkent 2021 és 2023 között, és 7,5%-kal az előző évhez képest. A 17 évesek körében a napi fogyasztás 2017 és 2022 között 31%-kal, a havi fogyaszts pedig 14%-kal esett vissza.
A jelentés szerint a franciák alkoholfogyasztási szokásai gyors átalakuláson mennek keresztül : a napi fogyasztás ritkább, viszont gyakoribb az alkalmankénti nagyobb mennyiségű fogyasztás, miközben a sör egyre inkább előtérbe, a bor pedig háttérbe szorul.
Nathalie Estribeau, a Vignobles Foncalieu borászati szövetkezet exportigazgatója szerint a változó fogyasztási szokások különösen a vörösborokat érintik, amelyek részesedése jelentősen mérséklődik. Az exportált borok 73%-a fehér és rosé bor volt 2023-ban, szemben az előző évben látott 67%-os aránnyal.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >Változnak a fiatalok fogyasztási szokásai
Friss statisztikák a magyarországi fiatalok kockázati magatartásával kapcsolatban: a dohányzás…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >