Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a bor értékesítésének csökkenése volt – derül ki az Observatoire Français des Drogues et des Tendances Addictives (OFDT) jelentéséből.
A tiszta alkohol eladott mennyisége 3,8%-kal csökkent 2022-höz képest, összesen 6 millió hektoliterre.
A bor értékesítése 4,2%-kal esett vissza, ami személyenként átlagosan 5,42 liter tiszta alkoholt jelentett 15 év feletti lakosokra vetítve. A szeszes italok eladása szintén 3,9%-kal csökkent, míg a sörnél a visszaesés csak 2,6% volt. 2023-ban továbbra is a bor volt a legnépszerűbb – az összes elfogyasztott alkohol 52%-át adta, míg a sör 25%-ot, a szeszes italok pedig 21%-ot.
Az OFDT adatai szerint a francia felnőttek alkoholfogyasztása 13%-kal csökkent 2021 és 2023 között, és 7,5%-kal az előző évhez képest. A 17 évesek körében a napi fogyasztás 2017 és 2022 között 31%-kal, a havi fogyaszts pedig 14%-kal esett vissza.
A jelentés szerint a franciák alkoholfogyasztási szokásai gyors átalakuláson mennek keresztül : a napi fogyasztás ritkább, viszont gyakoribb az alkalmankénti nagyobb mennyiségű fogyasztás, miközben a sör egyre inkább előtérbe, a bor pedig háttérbe szorul.
Nathalie Estribeau, a Vignobles Foncalieu borászati szövetkezet exportigazgatója szerint a változó fogyasztási szokások különösen a vörösborokat érintik, amelyek részesedése jelentősen mérséklődik. Az exportált borok 73%-a fehér és rosé bor volt 2023-ban, szemben az előző évben látott 67%-os aránnyal.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban is elindult a Kaufland piactere
A német e-kereskedelmi óriás Kaufland megnyitotta piacterét Franciaországban, ezzel belépve…
Tovább olvasom >A francia állam 8 millió eurós sürgősségi segélyt utal a déli erdőtűzben károsult gazdáknak
Nyolcmillió euró sürgősségi segélyt utal a francia kormány a múlt…
Tovább olvasom >„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >A Széchenyi Kártya Program támogatásainak összege elérte a 100 milliárd forintot
A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének…
Tovább olvasom >