Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a bor értékesítésének csökkenése volt – derül ki az Observatoire Français des Drogues et des Tendances Addictives (OFDT) jelentéséből.
A tiszta alkohol eladott mennyisége 3,8%-kal csökkent 2022-höz képest, összesen 6 millió hektoliterre.
A bor értékesítése 4,2%-kal esett vissza, ami személyenként átlagosan 5,42 liter tiszta alkoholt jelentett 15 év feletti lakosokra vetítve. A szeszes italok eladása szintén 3,9%-kal csökkent, míg a sörnél a visszaesés csak 2,6% volt. 2023-ban továbbra is a bor volt a legnépszerűbb – az összes elfogyasztott alkohol 52%-át adta, míg a sör 25%-ot, a szeszes italok pedig 21%-ot.
Az OFDT adatai szerint a francia felnőttek alkoholfogyasztása 13%-kal csökkent 2021 és 2023 között, és 7,5%-kal az előző évhez képest. A 17 évesek körében a napi fogyasztás 2017 és 2022 között 31%-kal, a havi fogyaszts pedig 14%-kal esett vissza.
A jelentés szerint a franciák alkoholfogyasztási szokásai gyors átalakuláson mennek keresztül : a napi fogyasztás ritkább, viszont gyakoribb az alkalmankénti nagyobb mennyiségű fogyasztás, miközben a sör egyre inkább előtérbe, a bor pedig háttérbe szorul.
Nathalie Estribeau, a Vignobles Foncalieu borászati szövetkezet exportigazgatója szerint a változó fogyasztási szokások különösen a vörösborokat érintik, amelyek részesedése jelentősen mérséklődik. Az exportált borok 73%-a fehér és rosé bor volt 2023-ban, szemben az előző évben látott 67%-os aránnyal.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >