Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a bor értékesítésének csökkenése volt – derül ki az Observatoire Français des Drogues et des Tendances Addictives (OFDT) jelentéséből.
A tiszta alkohol eladott mennyisége 3,8%-kal csökkent 2022-höz képest, összesen 6 millió hektoliterre.
A bor értékesítése 4,2%-kal esett vissza, ami személyenként átlagosan 5,42 liter tiszta alkoholt jelentett 15 év feletti lakosokra vetítve. A szeszes italok eladása szintén 3,9%-kal csökkent, míg a sörnél a visszaesés csak 2,6% volt. 2023-ban továbbra is a bor volt a legnépszerűbb – az összes elfogyasztott alkohol 52%-át adta, míg a sör 25%-ot, a szeszes italok pedig 21%-ot.
Az OFDT adatai szerint a francia felnőttek alkoholfogyasztása 13%-kal csökkent 2021 és 2023 között, és 7,5%-kal az előző évhez képest. A 17 évesek körében a napi fogyasztás 2017 és 2022 között 31%-kal, a havi fogyaszts pedig 14%-kal esett vissza.
A jelentés szerint a franciák alkoholfogyasztási szokásai gyors átalakuláson mennek keresztül : a napi fogyasztás ritkább, viszont gyakoribb az alkalmankénti nagyobb mennyiségű fogyasztás, miközben a sör egyre inkább előtérbe, a bor pedig háttérbe szorul.
Nathalie Estribeau, a Vignobles Foncalieu borászati szövetkezet exportigazgatója szerint a változó fogyasztási szokások különösen a vörösborokat érintik, amelyek részesedése jelentősen mérséklődik. Az exportált borok 73%-a fehér és rosé bor volt 2023-ban, szemben az előző évben látott 67%-os aránnyal.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >