Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a bor értékesítésének csökkenése volt – derül ki az Observatoire Français des Drogues et des Tendances Addictives (OFDT) jelentéséből.
A tiszta alkohol eladott mennyisége 3,8%-kal csökkent 2022-höz képest, összesen 6 millió hektoliterre.
A bor értékesítése 4,2%-kal esett vissza, ami személyenként átlagosan 5,42 liter tiszta alkoholt jelentett 15 év feletti lakosokra vetítve. A szeszes italok eladása szintén 3,9%-kal csökkent, míg a sörnél a visszaesés csak 2,6% volt. 2023-ban továbbra is a bor volt a legnépszerűbb – az összes elfogyasztott alkohol 52%-át adta, míg a sör 25%-ot, a szeszes italok pedig 21%-ot.
Az OFDT adatai szerint a francia felnőttek alkoholfogyasztása 13%-kal csökkent 2021 és 2023 között, és 7,5%-kal az előző évhez képest. A 17 évesek körében a napi fogyasztás 2017 és 2022 között 31%-kal, a havi fogyaszts pedig 14%-kal esett vissza.
A jelentés szerint a franciák alkoholfogyasztási szokásai gyors átalakuláson mennek keresztül : a napi fogyasztás ritkább, viszont gyakoribb az alkalmankénti nagyobb mennyiségű fogyasztás, miközben a sör egyre inkább előtérbe, a bor pedig háttérbe szorul.
Nathalie Estribeau, a Vignobles Foncalieu borászati szövetkezet exportigazgatója szerint a változó fogyasztási szokások különösen a vörösborokat érintik, amelyek részesedése jelentősen mérséklődik. Az exportált borok 73%-a fehér és rosé bor volt 2023-ban, szemben az előző évben látott 67%-os aránnyal.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >Elindul a TikTok Shop Németországban, Franciaországban és Olaszországban
Tovább bővíti európai e-kereskedelmi tevékenységét a TikTok: mostantól a német,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >