Fókuszban a sportgazdaság és az exportképes magyar sportinnovációk

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 05. 11. 11:14

A sport globálisan az egyik legdinamikusabban fejlődő iparág, a szegmensben megvalósuló innováció pedig a magyar cégek számára is nemzetközi kiugrási lehetőséget jelent. Ezt felismerve rendezi meg első ízben a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Testnevelési Egyetem a Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát május 18-19-én, Budapesten. A konferencia elsősorban az iparági párbeszéd erősítését és az exportlehetőségek feltérképezését célozza.

IMG_2905
Magyarország sportnemzet, ami nemcsak a versenysport területén folyamatosan elért kiváló eredményekben nyilvánul meg, hanem egyre nagyobb sikereket érnek el a hazai szereplők a sportgazdaság, képzés és innováció terén is. Az iparág globális súlyát jelzi, hogy az Európai Unió növekedéséhez éves szinten mintegy 300 milliárd euróval járul hozzá, valamint körülbelül 60 millió embert foglalkoztat.
A terület fejlődésének elősegítése, és a nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolása érdekében rendezi meg a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Testnevelési Egyetem az első Sport és Innováció Nemzetközi Konferenciát.
Az esemény keretében közel 100 hazai és nemzetközi szakértő tart előadásokat a sportgazdaság, sportinnováció és képzés területének aktualitásairól, bemutatva a legfrissebb trendeket. A konferencián bemutatkozik továbbá a sportipar területén tevékenykedő 20 legígéretesebb hazai vállalkozás is.
„Célunk, hogy egy olyan platformot teremtsünk a sportszakma legfontosabb hazai és határon túli szereplői számára, mely ösztönzi a tapasztalatok megosztását és az iparági párbeszédet, elősegítve a fejlődési irányok meghatározását és az exportlehetőségek feltérképezését. Mindezzel pedig újabb lépést teszünk közös távlati célunk eléréséhez, a magyar sportgazdaság nemzetközi sikereihez” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.

Tradícióra épülő innováció
A Sport és Innováció Nemzetközi konferencia társszervezője Európa legrégebben alapított testkulturális felsőoktatási intézménye, a Testnevelési Egyetem, mely egyszerre épít az időtálló értékekre és ad teret az innovációnak.
„Egyetemünk és a konferencia céljai hasonlóak, azt szeretnénk, hogy ez a hagyományt teremtő rendezvény újszerű szemlélettel és megoldásokkal felkeltse a sport, a sporttudomány iránti érdeklődést, illetve teret adjon új kutatási együttműködéseknek, innovatív gondolatoknak. Mindemellett a konferencia kiváló alkalmat teremt a magyar sport társadalmi, gazdasági és kulturális értékeinek, fejlesztési lehetőségeinek bemutatására is. Bízom benne, hogy a résztvevők számtalan szakmai ismerettel, valamint kapcsolattal gazdagodva, tehetségüket, képességeiket, tudásukat kibontakoztatják és azokat maguk, valamint a sporttársadalom javára eredményesen kamatoztatják” – fogalmazott Mocsai Lajos, a Testnevelési Egyetem rektora.

Globális potenciál
A sportipar világgazdaságban betöltött szerepének növekedése a versenyképes termékeket és innovatív megoldásokat létrehozó magyar vállalkozások számára is üzleti lehetőségeket rejt a külpiacokon. A Magyar Nemzeti Kereskedőház ennek megfelelően kiemelt hangsúlyt helyez a versenyképes magyar sportgazdasági szereplők felkutatására, nemzetközi üzleti kapcsolatainak bővítésére, szakkiállítások keretében exportpromócióra és üzleti tárgyalások szervezésével konkrét exportsikerek elősegítésére.
„A sportgazdaság szerepét tovább növeli, hogy egyre nagyobb mértékben hasznosítja az innovatív eredményeket, mivel a szektor üzleti szereplői az innovatív megoldások alkalmazásával maradhatnak versenyképesek, és válhatnak a szegmens zászlóshajóivá” – fűzte hozzá Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese.

Kapcsolódó cikkeink