Fókuszban a gyártói márkák a 2010-es Alimentárián

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 03. 08:00

Minden második év márciusában Barcelona egy hétre Európa, sőt, talán a világ élelmiszeriparának üzleti fővárosává válik. Itt rendezik ugyanis meg a kontinens egyik legnagyobb élelmiszer-ipari és gasztronómiai kiállítását, az Alimentariát. Munkatársunk a helyszínen rendezett sajtótájékoztatón járt.Március 22–26. között 18. alkalommal kerül sor az Alimentaria 2010 szakkiállításra, ezúttal közel 100 000 négyzetméteren. Ahogy az ottani ipar egésze, úgy a kiállítás szervezői is rendkívül rugalmasan reagáltak a válságra: egy helyre vonták össze a korábban több területen is párhuzamosan működő rendezvényt. Előrelátó (és szerethető) koncepciójuk szerint a recesszió idején mindenkinek jobb, ha a megszokottnál kisebb standon ugyan, de minél több kiállító mutatja be termékeit a 150 000 szakmai látogatónak. Nem véletlen tehát, hogy a két évvel ezelőtti kiállítói terület háromnegyedén most az akkorinál kétszázzal több, azaz 5000 cég jelezte részvételét.

Made in Spain
Spanyolországban az ágazat jövőjét, a gazdasági krízisből kivezető utat a kereskedelem globalizálódásában látják. A szervező cég, a városi és tartományi hatóságok, valamint a kamarák és szövetségek példás együttműködése keretében igen hatékony és igényes promóciós kampányok folynak otthon és külföldön egyaránt. Az eredmény: a számos külföldi kiállító mellett azzal is büszkélkedhetnek, hogy az Alimentaria látogatóinak közel negyede külföldről érkezik.
A rendezvény deklarált célja a márkák és a márkaépítés előmozdítása. A szervezők szerint a brandekre nemcsak mint értékre, tőkére kell gondolni, de könnyebbé teszik az eligazodást a világban, sőt, a nemzeti örökség részeként kell kezelni őket. A márciusi kiállítás alapgondolata a gyártói márkák támogatása, és annak az elképzelésnek a bizonyítása, hogy a brandek jelentik a biztonságot, a megbízhatóságot, a minőséget, a fejlődést. A leggyorsabban fejlődő export-iparág barcelonai seregszemléjét a spanyol élelmiszeripar motorjaként tartják számon, azzal a meggyőződéssel, hogy a bemutatott termékeken szereplő Made in Spain felirat is hamarosan erős márkanévvé válik a világban.

13in1 kiállítás
Az élelmiszeripart szektorokra bontották, amelyek bemutatóit külön kis rendezvényekként is felfoghatjuk – ez azt jelenti, hogy az Alimentaria 13 különböző terület szakkiállításának gyűjtőrendezvénye. Ezek között a legnagyobb az Intervin a maga 25 000 négyzetméterével.
Külön pavilonban rendezik meg – immár hetedszer – az Innovalt. Ezen a gyártók mutatják be leginnovatívabb termékeiket, megosztják a látogatókkal elképzeléseiket az iparág jövőjéről. A mostani Innoval vezértémája a jövő vásárlási élménye.
A szervezők a kiállítási terület szinte minden sarkában oktató, illetve szórakoztató rendezvények és bemutatók sorát kínálják a látogatóknak. Újdonság lesz például a Spanyolország ízei elnevezésű program, visszatérő események viszont már a Nemzetközi Élelmiszeripari Fórum, a Nemzetközi Gasztronómiai Konferencia, az Év séfje választás, vagy éppen a Mediterrán Diéta Konferencia.
Kiemelt feladatként kezelik az új EU-tagországokkal, köztünk hazánkkal folytatott kereskedelem fejlesztését, az ide exportált spanyol élelmiszerek mennyiségének növelését. Fontos cél – fogalmazott a helyszínen rendezett sajtótájékoztatón a Barcelonai Kereskedelmi Kamara egyik képviselője –, hogy Közép- és Kelet-Európában a szakma véleményformáló személyiségei, valamint a gasztronómia és a sajtó képviselői megfelelően tisztában legyenek azoknak a termékeknek a sokszínűségével és ízgazdagságával, amelyek a spanyol konyha alapját adják.
Ipacs Tamás.

Kapcsolódó cikkeink