Fokozta termelését a Vajda-Papír
Alapvető higiéniai papírtermékekből nem lesz hiány Magyarországon, ugyanis a 100 %-os magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves gyártási kapacitása meghaladja a belföldi igényeket. Így akár az ország önellátása is biztosított lehet ezekből a termékekből, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is.

Nem lesz hiány alapvető higiéniai papírtermékekből Magyarországon, az ország önellátó tud lenni – hangsúlyozta Vajda Attila a Vajda-Papír ügyvezető igazgatója
A koronavírus-járvány kitörése óta a Vajda-Papír Kft., az Ooops! termékcsalád gyártója az eddigi napi 2 millió tekercs toalettpapír gyártását 3 millióra emelte, papír törlőből 20%-kal, papír zsebkendőből pedig 10%-kal állít elő többet. Figyelembe véve, hogy egy átlagos magyar család évi 9 kilogramm higiéniai papírterméket használ fel, a cégcsoport 13 millió ember higiéniai papír szükségleteit elégítheti ki – mondta Vajda Attila ügyvezető igazgató.
A piac még jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik, hiszen a magyar 9 kilogrammos adatnál például jóval magasabb a skandináv 23 kilogrammos átlag, de a nyugat-európai is 14 kilogrammal, Romániában és a Balkánon azonban alacsonyabb, 7-8 kilogramm között van az éves fogyasztás.
Az idei termelés a Vajda-Papírnál várhatóan eléri a 800 millió tekercset, amelyet naponta 100 kamionnal szállítanak el a telephelyeikről – ismertette a cégvezető. Vajda Attila szerint a magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír alapanyagainak 100 százalékát belföldön állítja elő a Vajda-Papír, ami a teljes termékportfolió alapanyagának 50 százalékát jelenti.
Tudomásuk szerint a kiskereskedelmi árak nem emelkedtek, az akciók azonban a megugró működési költségek miatt elmaradnak. Az extra higiéniai intézkedések, idős munkavállalók védelmében tett lépések költségei, az egyes alapanyagok és az azokhoz kapcsolódó szállítmányozás drágulása és a devizahatás is emeli a kiadásokat.

A magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír alapanyagainak 100 százalékát belföldön állítja elő a Vajda-Papír
Kapcsolódó cikkeink
Minden lap számít
Tudatos vásárlás, fenntartható csomagolás, új termékfunkciók – ezek mentén alakítják…
Tovább olvasom >A papíripari szakképzést népszerűsíti a pályaválasztó fiataloknak a Vajda-Papír
Több, mint kétezer érdeklődő szülő és diák vett részt a…
Tovább olvasom >Elnyerte a Best Managed Companies minősítést a Vajda-Papír
Elnyerte a Best Managed Comapanies (Kiválóan Vezetett Vállalatok) minősítést Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >