Fokozódó feszültségek között lavíroznak a hazai cégek
Az euroövezet átlagos inflációja 2,5% körül van, míg a bérnövekedés üteme ugyanitt, néhány hónap alatt a korábbi kevesebb, mint a felére, 2,4%-ra esett vissza. Ez magával hozza a munkavállalók növekvő elégedetlenségét, így a lelassult, bizonytalanságokkal terhelt gazdasági környezetben a cégek kétfelől is nyomás alá kerülnek. A helyzet Magyarországon is nagyon hasonló, bár a számok nálunk minden tekintetben magasabbak.
A beszűkült piacok hatása és a reálbérek csökkenő dinamikája miatt növekvő dolgozói elégedetlenség Magyarországon is érezhető, sok cégnél szinte tapintható a feszültség, bár a helyzet szektoronként nagyon különböző. A munkavállalók szorongása nő, a bértárgyalások egyre keményebbek, mind a vezetőkben, mind a dolgozókban csökken a stabilitás érzése. Ilyen helyzetben az apróbb konfliktusok is könnyebben eszkalálódnak.
Ebben a helyzetben a kétirányú, empatikus és őszinte párbeszéd, már nemcsak egy kedves gesztus, hanem stratégiai szükségszerűség. Ezzel szemben az egyirányú, lényegében utasításos kommunikáció, amit ugyanaz a munkavállalói csoport esetleg néhány hónapja még elviselt, akár nagyon komoly károkat okozhat az amúgy sem könnyű helyzetben ‒ mutatott rá Czinger Erik, a vállalati belső kommunikációs hálózatokat üzemeltető Munipolis hazai vezetője. A szakember rámutatott: egy ilyen puskaporos helyzetben nagyon nem mindegy, hogy a dolgozók és a cégvezetés valóban értik és méltányolják egymás problémáit, vagy újabb frontot nyitnak azzal, hogy az ellentétes oldalra pozícionálják magukat. Természetesen nem közömbös, hogy eddig milyen volt a belső kommunikáció és a viszony. Most viszont, hogy nő a cégek és a munkavállalók kölcsönös kiszolgáltatottsága, ez stratégiai kérdéssé vált.
Különösen aktuális a kérdés ott, ahol egyébként is van némi „hagyományos” nézetkülönbség a fizikai és irodai állomány vagy a központ és a telephelyek között, illetve gondokat okoz bizonyos kollégák elérése, véleményének becsatornázása. Ezt a helyzetet a leggyorsabban egy erre szakosodott alkalmazással lehet megoldani, ami minden munkavállaló mobilján ott van, és közvetlen csatornát nyit a cégvezetés és a dolgozók között. Egy ilyet persze nemcsak bevezetni kell, de használni is, ugyanakkor hatékony eszköz lehet az egyre hevesebb indulatok kezelésére, ha erre megvan a vezetői szándék.
Kapcsolódó cikkeink
Augusztusban váratlanul éves csúcsra nőtt az euróövezeti gazdasági aktivitás
Augusztusban váratlan javulással több mint egy éve a legnagyobb aktivitást…
Tovább olvasom >A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >A Széchenyi Kártya Program támogatásainak összege elérte a 100 milliárd forintot
A Széchenyi Kártya Program jelentősen hozzájárul a hazai kkv-k versenyképességének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >