Fokozatosan növeli a fenntartható pamut arányát saját márkás textiltermékeiben a Lidl
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2022 végéig 100%-ban fenntartható forrásból szerzi be a pamutot. E cél elérésének fontos lépése a „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezéssel való partnerkapcsolat, amelynek részeként a Lidl elkötelezte magát a fenntartható afrikai pamut beszerzése mellett.
A CmiA-val való együttműködéssel a Lidl szeretné megmutatni, hogy a mezőgazdaság, a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem együtt járhatnak a nyersanyagok tekintetében és ezáltal komolyan veszi globális értékláncában a környezet és társadalom iránti felelősségét. A CmiA jelöléssel ellátott Lidl textiltermékek megvásárlásával a vevők aktívan hozzájárulhatnak az afrikai kistermelők és családjaik életkörülményeinek javításához és a környezetvédelemhez.
A Lidl, célja elérése érdekében, mely szerint 2022-ig 100%-ban fenntartható pamutot szerez be, 2020 februárjában a „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezés partnere lett. A kezdeményezés hatékonyabb és környezetbarátabb gyapottermesztésre tanítja a kistermelőket, életkörülményeik tartós javulása és a környezet védelme érdekében. Ez azt jelenti, hogy a Lidl a textil ellátási láncának kezdetétől aktívan támogatja a társadalmilag és ökológiailag fenntartható gyapottermesztést Afrikában. A vállalat ezáltal biztosítja, hogy saját textilmárkáinak alapanyagait felelős körülmények között lehessen termeszteni és beszerezni. A Lidl fokozatosan váltja ki saját márkás textiltermékeiben a hagyományosan előállított pamutot CmiA vagy egyéb tanúsított pamuttal.
„Fenntartható termékkínálatunkat a „Cotton made in Africa” jelöléssel ellátott textiltermékekkel bővítettük ki. Ily módon egyértelmű választási lehetőséget kínálunk vásárlóinknak, hogy a termékek megvásárlásával aktívan hozzájárulhassanak az afrikai gyapottermesztők és családjaik életkörülményeinek javításához és a környezet védelméhez” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A CmiA kezdeményezés célja az afrikai gyapottermesztés társadalmi, gazdasági és ökológiai feltételeinek javítása. A „segítsünk az embereknek abban, hogy segíthessenek önmagukon” megközelítésnek megfelelően a gazdák megtanulják, hogyan kell a gyapotot környezetbarátabb és erőforráskímélőbb módon termeszteni. A modern gazdálkodási módszerek alkalmazásával védhetik a talajt és vizet takaríthatnak meg, miközben jobb terméshozamot érnek el ugyanazon a termőterületen. Ezenfelül a fenntarthatóbb mezőgazdasági gyakorlatok által kevésbé vannak kitéve az éghajlatváltozásoknak és áringadozásoknak és jövedelem-és megélhetési forrást biztosítanak a jövő generációi számára.
A CmiA-val való együttműködéssel a Lidl szeretné megmutatni, hogy a mezőgazdaság, a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem együtt járhatnak a nyersanyagok tekintetében és ezáltal komolyan veszi globális értékláncában a környezet és társadalom iránti felelősségét. Ezt világosan megfogalmazza többek között „Az áruk beszerzésénél alkalmazott társadalmi, környezeti és üzleti átvilágítási folyamatokról szóló állásfoglalása”, amit 2020 áprilisában frissített és bővített.
A teljes állásfoglalás és további információ a Lidl fenntarthatósági vállalásaival kapcsolatban a Fenntarthatóság oldalon érhető el: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag A CmiA kezdeményezésről bővebben itt lehet olvasni: lidl.hu/CmiA
–
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékeinket pazaroljuk el – a Lidl így tesz ellene
Az idei Global Risk Report alapján 2035-re a negyedik legnagyobb…
Tovább olvasom >Az idén kulcstrend lesz az AI és a fenntarthatóság
2025 izgalmas évnek ígérkezik, már ami a fogyasztói trendeket illeti.…
Tovább olvasom >Fenntarthatóan a földtől az asztalig
Nem kisebb vállalást tett globálisan a Nestlé 2025-re, minthogy alapvető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >