Fokozatosan növeli a fenntartható pamut arányát saját márkás textiltermékeiben a Lidl
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2022 végéig 100%-ban fenntartható forrásból szerzi be a pamutot. E cél elérésének fontos lépése a „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezéssel való partnerkapcsolat, amelynek részeként a Lidl elkötelezte magát a fenntartható afrikai pamut beszerzése mellett.
A CmiA-val való együttműködéssel a Lidl szeretné megmutatni, hogy a mezőgazdaság, a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem együtt járhatnak a nyersanyagok tekintetében és ezáltal komolyan veszi globális értékláncában a környezet és társadalom iránti felelősségét. A CmiA jelöléssel ellátott Lidl textiltermékek megvásárlásával a vevők aktívan hozzájárulhatnak az afrikai kistermelők és családjaik életkörülményeinek javításához és a környezetvédelemhez.
A Lidl, célja elérése érdekében, mely szerint 2022-ig 100%-ban fenntartható pamutot szerez be, 2020 februárjában a „Cotton made in Africa” (CmiA) kezdeményezés partnere lett. A kezdeményezés hatékonyabb és környezetbarátabb gyapottermesztésre tanítja a kistermelőket, életkörülményeik tartós javulása és a környezet védelme érdekében. Ez azt jelenti, hogy a Lidl a textil ellátási láncának kezdetétől aktívan támogatja a társadalmilag és ökológiailag fenntartható gyapottermesztést Afrikában. A vállalat ezáltal biztosítja, hogy saját textilmárkáinak alapanyagait felelős körülmények között lehessen termeszteni és beszerezni. A Lidl fokozatosan váltja ki saját márkás textiltermékeiben a hagyományosan előállított pamutot CmiA vagy egyéb tanúsított pamuttal.
„Fenntartható termékkínálatunkat a „Cotton made in Africa” jelöléssel ellátott textiltermékekkel bővítettük ki. Ily módon egyértelmű választási lehetőséget kínálunk vásárlóinknak, hogy a termékek megvásárlásával aktívan hozzájárulhassanak az afrikai gyapottermesztők és családjaik életkörülményeinek javításához és a környezet védelméhez” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A CmiA kezdeményezés célja az afrikai gyapottermesztés társadalmi, gazdasági és ökológiai feltételeinek javítása. A „segítsünk az embereknek abban, hogy segíthessenek önmagukon” megközelítésnek megfelelően a gazdák megtanulják, hogyan kell a gyapotot környezetbarátabb és erőforráskímélőbb módon termeszteni. A modern gazdálkodási módszerek alkalmazásával védhetik a talajt és vizet takaríthatnak meg, miközben jobb terméshozamot érnek el ugyanazon a termőterületen. Ezenfelül a fenntarthatóbb mezőgazdasági gyakorlatok által kevésbé vannak kitéve az éghajlatváltozásoknak és áringadozásoknak és jövedelem-és megélhetési forrást biztosítanak a jövő generációi számára.
A CmiA-val való együttműködéssel a Lidl szeretné megmutatni, hogy a mezőgazdaság, a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem együtt járhatnak a nyersanyagok tekintetében és ezáltal komolyan veszi globális értékláncában a környezet és társadalom iránti felelősségét. Ezt világosan megfogalmazza többek között „Az áruk beszerzésénél alkalmazott társadalmi, környezeti és üzleti átvilágítási folyamatokról szóló állásfoglalása”, amit 2020 áprilisában frissített és bővített.
A teljes állásfoglalás és további információ a Lidl fenntarthatósági vállalásaival kapcsolatban a Fenntarthatóság oldalon érhető el: vallalat.lidl.hu/fenntarthatosag A CmiA kezdeményezésről bővebben itt lehet olvasni: lidl.hu/CmiA
–
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Sz. Variáns a világ dizájn fővárosaiban – Párizstól Milánón át Debrecenig
Az Sz.Variáns több mint három évtizede a magyar csomagolástechnikai ipar…
Tovább olvasom >