Fogytán a német sörösüvegek
A német sörfőzdék arra figyelmeztetnek, hogy az emelkedő termelési költségek és a teherautó-sofőrök hiánya miatt nyáron hiány alakulhat ki sörösüvegekből – írja a BBC nyomán 444.hu.
A helyzet „rendkívül feszült” – mondta a Német Sörgyártó Szövetség vezérigazgatója a Bildnek. Egy iparági szakértő szerint az üvegpalackhiány elsősorban a kis- és közepes sörfőzdéket fogja érinteni.
A sörfőzőknek 80 százalékkal többet kell fizetniük az új üvegekért, mint egy évvel ezelőtt, és a sör ára is nő.
A hiány egyik oka az energiaárak emelkedése, ami az üvegpalackgyártás árának emelkedését okozza – mondta a Bildnek az üvegipari szóvivő.
Holger Eichele a Német Sörgyártók Szövetségétől azt mondta, a teherautó-sofőrök hiánya megnehezíti az ellátási láncok fenntartását, és emiatt az elmúlt évben az új üvegpalackok ára csaknem megduplázódott. A német sör ára akár 30 százalékkal is nőhet, nagyrészt az energiaárak emelkedése miatt.
A palackhiány valószínűleg a kisebb sörfőzdéket sújtja leginkább, mert jellemzően a nagyobb cégeket látják el először. Eichele szerint a legjobb, amit a németek tehetnek, ha az üvegpalackokat a lehető leggyorsabban visszajuttatják a kiskereskedőknek, és azt tanácsolta a fogyasztóknak, hogy ne „halmozzák fel az üreseket a pincében”.
A Németországban elterjedt üvegpalackokat kis kaució ellenében árusítják, a sörivók pedig várhatóan a következő kör megérkezésekor visszaviszik őket a boltba.
A világ más részein használt dobozok sokkal kevésbé elterjedtek, és sok sörfőzde testre szabott palackokat használ, amiket nehéz kicserélni. (444.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Zamárdi saját söre is debütált a Balaton Beer Weekenden
Péntek délutántól vasárnap éjjelig 40-féle sörkülönlegességet kóstolhattak a vendégek a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >