Fogyasztóvédelmi program a turizmusban
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) fogyasztóvédelmi programot indított a turizmus területén, amelynek célja a turisták és a vállalkozások ismereteinek bővítése – jelentette be Haraszti Anikó programvezető.
Az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkársága a fogyasztóvédelmi szemlélet erősítését célzó pályázatot írt ki a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezeteknek, amelyet a Tudatos Vásárlók Egyesülete nyert meg. A Turisztikai Célelőirányzat csaknem 20 millió forintos támogatásával megvalósuló programnak három eleme van: az egyesület weboldalt indít és működtet legalább két évig a www.tudatosutazo.hu címen, félmillió példányban megjelenteti a tudatos utazók kalauza kiadványt, továbbá az ország 15 pontján továbbképzést tart turisztikai szolgáltatóknak.
Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója hangsúlyozta: a kormány középtávú fogyasztóvédelmi programjában szerepel, hogy a hatóságok, civilek tegyenek meg mindent a tudatos fogyasztóvá válásért. Felmérések szerint a magyar fogyasztók egyre tudatosabbak. A főigazgató kitért arra, hogy a többi hatóság együttműködésével rendszeresen ellenőrzik a különböző rendezvényeket, szolgáltatásokat, így például az idén az Utazás kiállításon részt vevő mintegy 100 kiállító programfüzeteiben szereplő információkat is áttekintették. Megállapították, hogy 37 százalékuk nem a jogszabályi előírásoknak megfelelő információkat szerepeltetett kiadványában. Tipikus hiányosság volt, hogy az utazásszervezők nem hívták fel a figyelmet a jogorvoslat módjára, nem tisztázták a részleteket, köztük a részletfizetés nagyságát. Az NFH főigazgatója hozzátette: összességében csökkent a kifogásolási arány az idegenforgalmi ellenőrzéseken. Míg tavaly a szezonális ellenőrzéskor az esetek 67 százalékában találtak hibát, most ez az arány csak 39 százalék – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >