Fogyasztóvédelmi kampányt indít az energiahivatal
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) fogyasztóvédelmi kampányt indít honlapján és Facebook-oldalán – jelentette be Horváth Péter János, a MEKH elnöke a hivatal hétfői közleményében.
A tudatos fogyasztó elnevezésű tájékoztató kampány keretében szó lesz az online ügyintézés előnyeiről, a különböző számlatípusokról és a számlabefizetés lehetséges módozatiról, a védendő fogyasztókat megillető jogokról, a felhasználóváltásról, a szabálytalan vételezésről, a szolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, a társasházakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról és az energiacímkékről.
A közlemény szerint a MEKH számára a tudatos fogyasztó nemcsak az, aki a környezeti fenntarthatóság szempontjából energiahatékony megoldásokat alkalmaz. A fogyasztói tudatosság fontos eleme az is, hogy a felhasználók tisztában legyenek az energia- és közműszolgáltatások igénybevétele során érvényesíthető jogaikkal, kötelezettségeikkel és a szolgáltatásokkal összefüggő egyéb lehetőségeikkel.
Horváth Péter János rámutatott: a hatóság fogyasztóvédelmi tevékenységének legfőbb célja, hogy a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, ivóvíz-, szennyvíz- és hulladékszektorban felügyelt szolgáltatók a fogyasztók kiszolgálását magas színvonalon, elvárt minőségben, biztonságosan és a fogyasztói jogokat tiszteletben tartva végezzék.
A hivatal elnöke kiemelte: a MEKH elkötelezett a fogyasztói panaszok pártatlan, gyors kivizsgálása mellett, és amennyiben jogsértést állapít meg, jogszabályi felhatalmazása keretei között orvosolja a problémát, a szolgáltatót pedig elmarasztalhatja. A hivatal évről évre rendszeres és eseti jellegű ellenőrzéseket folytat a felügyelt szektorokban, ezzel is hozzájárulva a fogyasztók széles körét érintő problémák, vitás kérdések megelőzéséhez – tette hozzá.
A MEKH fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata 2021-ben csaknem 7000 megkeresésre adott tájékoztatást a fogyasztóknak telefonon, levélben vagy személyes tanácsadás során. A 2020-as adatokhoz képest az írásbeli megkeresések száma 32 százalékkal, míg a telefonos megkeresések száma 30 százalékkal nőtt, tehát a felhasználók panaszügyeik elintézésében továbbra is nagy számban igénylik a MEKH segítségét.
Tavaly a hivatalhoz 379 új panasz érkezett, és 404 ügyet zártak le – ismertette Horváth Péter János.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében 12,1 százalékkal esett vissza a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 első negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Európai Központi Bank: a vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai gazdaság számára
A felszíni vízhiány jelenti a legjelentősebb természeti kockázatot az európai…
Tovább olvasom >Új lendületet vett a magyar tengeri konténerforgalom
Miután tavaly a Szuezi-csatorna lezárása és a globális útvonalak átszervezése…
Tovább olvasom >