Fogyasztóvédelmi kampányt indít az energiahivatal
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) fogyasztóvédelmi kampányt indít honlapján és Facebook-oldalán – jelentette be Horváth Péter János, a MEKH elnöke a hivatal hétfői közleményében.
A tudatos fogyasztó elnevezésű tájékoztató kampány keretében szó lesz az online ügyintézés előnyeiről, a különböző számlatípusokról és a számlabefizetés lehetséges módozatiról, a védendő fogyasztókat megillető jogokról, a felhasználóváltásról, a szabálytalan vételezésről, a szolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, a társasházakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról és az energiacímkékről.
A közlemény szerint a MEKH számára a tudatos fogyasztó nemcsak az, aki a környezeti fenntarthatóság szempontjából energiahatékony megoldásokat alkalmaz. A fogyasztói tudatosság fontos eleme az is, hogy a felhasználók tisztában legyenek az energia- és közműszolgáltatások igénybevétele során érvényesíthető jogaikkal, kötelezettségeikkel és a szolgáltatásokkal összefüggő egyéb lehetőségeikkel.
Horváth Péter János rámutatott: a hatóság fogyasztóvédelmi tevékenységének legfőbb célja, hogy a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, ivóvíz-, szennyvíz- és hulladékszektorban felügyelt szolgáltatók a fogyasztók kiszolgálását magas színvonalon, elvárt minőségben, biztonságosan és a fogyasztói jogokat tiszteletben tartva végezzék.
A hivatal elnöke kiemelte: a MEKH elkötelezett a fogyasztói panaszok pártatlan, gyors kivizsgálása mellett, és amennyiben jogsértést állapít meg, jogszabályi felhatalmazása keretei között orvosolja a problémát, a szolgáltatót pedig elmarasztalhatja. A hivatal évről évre rendszeres és eseti jellegű ellenőrzéseket folytat a felügyelt szektorokban, ezzel is hozzájárulva a fogyasztók széles körét érintő problémák, vitás kérdések megelőzéséhez – tette hozzá.
A MEKH fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata 2021-ben csaknem 7000 megkeresésre adott tájékoztatást a fogyasztóknak telefonon, levélben vagy személyes tanácsadás során. A 2020-as adatokhoz képest az írásbeli megkeresések száma 32 százalékkal, míg a telefonos megkeresések száma 30 százalékkal nőtt, tehát a felhasználók panaszügyeik elintézésében továbbra is nagy számban igénylik a MEKH segítségét.
Tavaly a hivatalhoz 379 új panasz érkezett, és 404 ügyet zártak le – ismertette Horváth Péter János.
Kapcsolódó cikkeink
Ez vezethet a gazdaság bővüléséhez 2025-ben
Az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány legfrissebb elemzése szerint Magyarország gazdasági teljesítménye…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >