Fogyasztóvédelmi kampányt indít az energiahivatal
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) fogyasztóvédelmi kampányt indít honlapján és Facebook-oldalán – jelentette be Horváth Péter János, a MEKH elnöke a hivatal hétfői közleményében.
A tudatos fogyasztó elnevezésű tájékoztató kampány keretében szó lesz az online ügyintézés előnyeiről, a különböző számlatípusokról és a számlabefizetés lehetséges módozatiról, a védendő fogyasztókat megillető jogokról, a felhasználóváltásról, a szabálytalan vételezésről, a szolgáltatások ki- és visszakapcsolásának szabályairól, a társasházakkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról és az energiacímkékről.
A közlemény szerint a MEKH számára a tudatos fogyasztó nemcsak az, aki a környezeti fenntarthatóság szempontjából energiahatékony megoldásokat alkalmaz. A fogyasztói tudatosság fontos eleme az is, hogy a felhasználók tisztában legyenek az energia- és közműszolgáltatások igénybevétele során érvényesíthető jogaikkal, kötelezettségeikkel és a szolgáltatásokkal összefüggő egyéb lehetőségeikkel.
Horváth Péter János rámutatott: a hatóság fogyasztóvédelmi tevékenységének legfőbb célja, hogy a villamosenergia-, földgáz-, távhő-, ivóvíz-, szennyvíz- és hulladékszektorban felügyelt szolgáltatók a fogyasztók kiszolgálását magas színvonalon, elvárt minőségben, biztonságosan és a fogyasztói jogokat tiszteletben tartva végezzék.
A hivatal elnöke kiemelte: a MEKH elkötelezett a fogyasztói panaszok pártatlan, gyors kivizsgálása mellett, és amennyiben jogsértést állapít meg, jogszabályi felhatalmazása keretei között orvosolja a problémát, a szolgáltatót pedig elmarasztalhatja. A hivatal évről évre rendszeres és eseti jellegű ellenőrzéseket folytat a felügyelt szektorokban, ezzel is hozzájárulva a fogyasztók széles körét érintő problémák, vitás kérdések megelőzéséhez – tette hozzá.
A MEKH fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálata 2021-ben csaknem 7000 megkeresésre adott tájékoztatást a fogyasztóknak telefonon, levélben vagy személyes tanácsadás során. A 2020-as adatokhoz képest az írásbeli megkeresések száma 32 százalékkal, míg a telefonos megkeresések száma 30 százalékkal nőtt, tehát a felhasználók panaszügyeik elintézésében továbbra is nagy számban igénylik a MEKH segítségét.
Tavaly a hivatalhoz 379 új panasz érkezett, és 404 ügyet zártak le – ismertette Horváth Péter János.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >