A fogyasztói véleményeken alapuló díjazások hitelesítik igazán a termékeket
A GFK legutóbbi felmérése rámutatott: minél erősebb márkák nyerik el a fogyasztói véleményeken alapuló díjakat, annál magasabb lesz a fogyasztói elismerés reputációja is. A kutatás eredménye egyértelmű, markáns növekedést jelzett az „Az Év Terméke Díj” ismertségében, amely 12 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. Ez az ismertségnövekedés egyértelműen tovább erősíti a díjazott termékek pozícióját a piacokon is. Az „Év Terméke Díj”-at a GFK 2000 fő megkérdezésén alapuló kutatása eredményeként ítélik oda évről évre.
A GFK Hungária piackutató intézet legfrissebb 2017. szeptemberi mérése alapján 82 százalékra (2016-ban 70 százalék), illetve 45 százalékra (2016-ban 34 százalék) növekedett a díjazást legalább névről és ennél jobban ismerők aránya. Ez utóbbi, közel 10 százalékos növekedés mutatja, hogy nem csak egyre több vásárló ismeri a díjat, hanem a díj és a vásárlók kapcsolatának „minősége” is sokat erősödött, ennek köszönhetően a díj nagyobb mértékben segíti a díjnyertes termékek értékesítését. (A kutatások során 2000 fő értékelte 1000 márka ismertségét, kedveltségét 5 fokú skálán. A célcsoport a 15 év és idősebb magyar lakosság, véletlenszerű kiválasztással. Egy márkát 100 fő értékelt.)
„Idén olyan erős márkák, mint például a Riceland, Hajdú vagy a Béres, sokkal aktívabban használták a termékkommunikációjuk során „Az Év Terméke Díj” megkülönböztetést, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a díjazás reputációja is jelentősen növekedett 2017-ben. Ugyanakkor ennek jótékony visszahatása van a díjat elnyert termékre is, hiszen ez tovább erősíti a díjazott termék pozícióját a piacon.” – magyarázta Donkó Dávid „Az Év Terméke Díj” kutatási igazgatója.
Forgalomnövekedés, fogyasztói kör bővülés
Azt, hogy az Év Terméke Díj” programban pályázó termékek és márkák közül kik kapják meg az elismerést, a magyar fogyasztók tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatai döntik el. A GfK 2000 fős kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített, ún. POY index határozza meg. A GFK egy másik felmérése alapján, azok az FMCG szektorban működő nyertesek, akik az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, a forgalomnövekedés mellett bővíteni tudták az elért fogyasztói kört is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >