A fogyasztói véleményeken alapuló díjazások hitelesítik igazán a termékeket
A GFK legutóbbi felmérése rámutatott: minél erősebb márkák nyerik el a fogyasztói véleményeken alapuló díjakat, annál magasabb lesz a fogyasztói elismerés reputációja is. A kutatás eredménye egyértelmű, markáns növekedést jelzett az „Az Év Terméke Díj” ismertségében, amely 12 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. Ez az ismertségnövekedés egyértelműen tovább erősíti a díjazott termékek pozícióját a piacokon is. Az „Év Terméke Díj”-at a GFK 2000 fő megkérdezésén alapuló kutatása eredményeként ítélik oda évről évre.
A GFK Hungária piackutató intézet legfrissebb 2017. szeptemberi mérése alapján 82 százalékra (2016-ban 70 százalék), illetve 45 százalékra (2016-ban 34 százalék) növekedett a díjazást legalább névről és ennél jobban ismerők aránya. Ez utóbbi, közel 10 százalékos növekedés mutatja, hogy nem csak egyre több vásárló ismeri a díjat, hanem a díj és a vásárlók kapcsolatának „minősége” is sokat erősödött, ennek köszönhetően a díj nagyobb mértékben segíti a díjnyertes termékek értékesítését. (A kutatások során 2000 fő értékelte 1000 márka ismertségét, kedveltségét 5 fokú skálán. A célcsoport a 15 év és idősebb magyar lakosság, véletlenszerű kiválasztással. Egy márkát 100 fő értékelt.)
„Idén olyan erős márkák, mint például a Riceland, Hajdú vagy a Béres, sokkal aktívabban használták a termékkommunikációjuk során „Az Év Terméke Díj” megkülönböztetést, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a díjazás reputációja is jelentősen növekedett 2017-ben. Ugyanakkor ennek jótékony visszahatása van a díjat elnyert termékre is, hiszen ez tovább erősíti a díjazott termék pozícióját a piacon.” – magyarázta Donkó Dávid „Az Év Terméke Díj” kutatási igazgatója.
Forgalomnövekedés, fogyasztói kör bővülés
Azt, hogy az Év Terméke Díj” programban pályázó termékek és márkák közül kik kapják meg az elismerést, a magyar fogyasztók tényleges felhasználói, vásárlói tapasztalatai döntik el. A GfK 2000 fős kutatása során a fogyasztók az attraktivitás, az innováció és az elégedettség mentén értékelik a márkákat, a végső sorrendet pedig az előző három szempont alapján összesített, ún. POY index határozza meg. A GFK egy másik felmérése alapján, azok az FMCG szektorban működő nyertesek, akik az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, a forgalomnövekedés mellett bővíteni tudták az elért fogyasztói kört is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >