Fogkrémet kéthavonta, fogkefét félévente
A GfK Hungária 2006. évi ConsumerScan adatai szerint Magyarországon a háztartások 40 százaléka vásárolt fogkefét az elmúlt évben.Szociodemográfiai jellemzők szerint a vásárlók az átlagosnál nagyobb arányban a legalább háromfős, fiatal vagy középkorú háziasszony vezette háztartásokban, illetve gyermekes háztartásokban voltak megtalálhatók. A termék elterjedtsége a nagyvárosban lakók körében az átlagnál magasabb. A háztartás jövedelme szempontjából az átlagosnál magasabb jövedelműek körében intenzívebb a termék vásárlási aránya.
Egy magyarországi háztartás éves szinten két alkalommal szerez be fogkefét, átlagosan összesen 1052 forint értékben. Az átlagosnál jóval magasabb vásárlási intenzitású budapestiek 2006-ban ennél 23 százalékkal nagyobb, míg a falvakban, kisvárosban élők több mint tíz százalékkal kisebb összeget fordítottak fogkefére.
Fogkrémet a háztartások 81 százaléka vásárolt 2006-ban. A fogkrémvásárlók aránya felülreprezentált a 2–4 fős háztartások és a gyerekes családok körében.
Egy átlagos magyarországi háztartás 2006-ban átlagosan 5–5 alkalommal vásárolt fogkrémet, összesen 2229 forint értékben. A magas jövedelmű háztartások ennél 44 százalékkal költöttek többet e szájhigiéniai termékre.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >