Fő a vásárlók feje a magas tojásárak miatt az Egyesült Államokban
A tojás az utóbbi időben az Egyesült Államokban is a címlapokra került egyrészt a hihetetlen árnövekedés, másrészt a hiány miatt.
A tojás ára decemberben több mint 11%-kal emelkedett az előző hónaphoz képest, és közel 60%-kal nőtt az elmúlt egy év során, így az élelmiszeripari infláció átterében álló egyik fő mozgató – közölte nemrégiben az amerikai U.S. Bureau of Labor Statistics. Az IRI szerint eközben a friss tojás árának inflációja decemberben 84,6%-os éves ütemet ért el.
A szokatlanul magas tojásárakat a szakértők több tényező – így a megnövekedett üzemanyag- és takarmányköltségeknek, valamint a madárinfluenza-járványnak, amely több tízmillió baromfit betegített meg, és arra kényszerítette a gazdákat, hogy sok madarat leöljenek – együttes hatásának tulajdonítják. A CBS News jelentése szerint a válsághoz hozzájárult a fogyasztók részéről jelentkező nagy kereslet is, akik a húsfogyasztás csökkentését több tojás fogyasztásával kívánják ellensúlyozni.
A helyzet azonban hamarosan lazulhat, ugyanis a termelők kezdik kiheverni a madárinfluenza okozta kihívásokat, „és kezdenek visszatérni a tojástermeléshez” – mondta Emily Metz, az American Egg Board elnök-vezérigazgatója a today.com-nak.
Az USDA arról számolt be, hogy még akkor is, ha a vásárlók 2023 elején „a frissen választott egészségesebb életmóddal kapcsolatos elhatározásaikat támogatják, és a tojás továbbra is népszerű”, a tojás iránti kereslet az ünnepek alatt látott szintekről kezd „lassan mérséklődni”. Mégis, időbe fog telni, amíg a tojás ára a boltokban újra csökken – figyelmeztetett az ügynökség.
Kapcsolódó cikkeink
Walmart megnyitotta eddigi legnagyobb vényfeldolgozó központját
Újabb lépést tett a Walmart gyógyszertári szolgáltatásainak fejlesztése terén: megnyitotta…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >7 millió dollárt invesztál a Nestlé a gabonapehely-gyártásba Zimbabwéban
7 millió dolláros beruházással bővítette a Nestlé reggelizőpehely-gyárát a zimbabwei…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >