Magazin: Fő a bizalom!
A babaápolási termékek kategóriája folyamatos innovációkkal és promóciós aktivitásokkal ösztönzi az eladásokat. A márkagyártóknak a márkahű fogyasztók megtartása külön feladata lett, a saját márkák ebben a szegmensben is kihívóként léptek elő. A fogyasztói igények között kiemelt helyen szerepelnek a természetes és bio összetevők.
Fogyasztói adataink a babaápolási kategóriák között eltérő innovációs igényeket mutatnak – kezdi Póder Dorottya, az Unilever Magyarország Kft. junior brand menedzsere. – A folyamatos újdonságokat hozó pelenka szegmens vásárlói teljes mértékben nyitottak az újdonságokra, míg krémek esetében többnyire a jól bevált márkát és minőséget keresik. A Gabi márka életében évek óta fókuszban van a portfólió optimalizálása. Mára az összes termék prémium formulát tartalmaz, bőrgyógyászatilag és klinikailag tesztelt, illetve hipoallergén. A piaci igények változásait folyamatosan szem előtt tartva készítjük következő fejlesztéseinket is.
– 2017-ben, hosszú évek után az üzletekben újra megjelentek a Libero limitált kiadású pelenkái az új, Szuperhősök kollekcióval, amit egy rendkívül sikeres országos nyereményjátékkal is támogattunk – tájékoztat Forgách Réka, az Essity Hungary Kft. shopper marketing menedzsere. – Ennek sikerén felbuzdulva idén is várható egy új, limitált márkakollekció. Szintén a tavalyi évben, mind terméktulajdonságaiban, mind csomagolásában megújult a teljes Up&Go bugyipelenka-kínálatunk.
– A 100%-ban vegán és 95%-ban természetes összetevőket tartalmazó, parabén-, színezék-, kőolajszármazék- és allergénmentes CaoNatur Baby termékcsaládunk esetében tavaly bővítettük az értékesítési csatornák számát, így egyre több bolthálózatban találkozhatnak a termékekkel a fogyasztók – mondja Szeles Orsolya, a Caola Zrt. marketing- és termékmenedzsere. – Legújabb innovációink egyike a búzavirág- és körömvirág-kivonatot tartalmazó CaoNatur Baby folyékony hintőpor, amely a krém és a hintőpor tulajdonságait ötvözi, illetve a speciálisan koszmó kezelésére kifejlesztett CaoNatur Baby koszmó elleni sampon, amely 2-3 alkalom alatt eltünteti a koszmót a baba fejbőréről.
Új kategória a babaápolásban
– Babysanft termékcsaládunkat az elmúlt időszakban több új termékkel bővítettük, amelyek egy része új kategóriát is teremtett, mint amilyen a nedves WC-papír – ismerteti Guba Ilona, a HiPP Kft. értékesítési és marketingigazgatója. – Csomagolási újításainkban a 2 az 1-ben fürdető és sampon kedves, fóka formájú csomagolást kapott, valamint ápoló krémünk egyedi, teknős alakú tégelyben került a polcokra. Ezek a csomagoláson túl beltartalmukban is követik a legfrissebb dermatológiai irányelveket. Szintén újdonság a napozó termékcsaládban bevezetett 150 ml-es, 50+ napozó spray a babák számára.
– Idén márciusban megkezdtük a babaápolási kínálatunkból még hiányzó és régóta várt Himalaya babatörlőkendők értékesítését – tájékoztat Kiss Zoltán, a Creative World Kft. ügyvezetője. – Ez két referenciát jelent, melyeket 56 darabos kiszerelésben vezetünk be. Mindkét törlőkendőt parabén-, szappan- és alkoholmentes formulával kínáljuk a kismamák részére.
Nemcsak a babának
– A Töpfer több mint 100 éves, német családi vállalkozás kismamák és babák számára fejlesztett biogyógynövény-alapú natúrkozmetikum-termékei hazánkban is egyre szélesebb körben elérhetők – ismerteti Nagy Dávid, a Töpfer magyarországi gyári képviseletének kereskedelmi igazgatója. – A Töpfer Mamacare biogyógynövényekből készült, BDIH (Certified Natural Cosmetics) által ellenőrzött natúrkozmetikumai már a várandósság idején nyújtanak segítséget a kismamának. A Mamacare masszázsolaj sejtregeneráló bioargánolajjal, lipidpótló és nedvességmegkötő biomarulaolajjal a terhességi csíkok megelőzését szolgálja, a hűsítő lábkrém a véráramlást serkentő bioárnikával készült, frissíti a fáradékony lábakat. Biogyógynövény-összetevőivel az íz- és illatsemleges bimbóvédőkrémet a szoptatást megelőzően sem kell eltávolítani, ápolja és nyugtatja az igénybe vett mellbimbót. A Töpfer Babycare babaápolási natúrkozmetikumaink a preventív bőrápolás és védelem részeként generációk óta társa az édesanyáknak, a biobúzakorpának köszönhetően segíti a bababőr védőfunkciójának kialakulását.Száraz, érzékeny bőrre felnőttek számára is ajánlottak.
Tudatos ápolás (ár)érzékeny bőrre
A márkagyártók a fogyasztói visszajelzések alapján határozott piaci igényekről számolnak be. A vásárlók egyre tudatosabban közelítenek a kategóriához, ahol elsősorban az allergén-, illat- és színezékmentes, természetes és bioösszetevőjű termékeket keresik. Emellett megfigyelhető a prémium, valamint a speciális igényekre kifejlesztett termékek iránti kereslet növekedése is.
– Ezen igényekre kínál megoldást a Gabi márka portfóliójában a Sensitive Fürdető és Sampon 2in1 termék, valamint a Naturals Fürdető, mely aloe verával, mandulaolajjal és körömvirág-kivonattal gazdagított – tájékoztat Póder Dorottya.
– A Libero babakozmetikumok természetes, parfüm- és mesterséges színezőanyagoktól mentes, bőrgyógyászatilag tesztelt termékek – ismerteti Forgách Réka. – A legjobb minőség felkutatása mellett a babapelenkák kategóriája rendkívül árérzékeny, ár-érték szempontot tekintve ugyanakkor a prémium minőségű Libero pelenkák jó választást jelentenek a vásárlók számára. Mivel az édesanyák elsősorban a pelenkák darabárát figyelik, weboldalunkon létrehoztunk egy felületet, ahol a hétről hétre megújuló kupon- és árakcióinkat könnyen áttekinthetik, ezzel is segítve a választást.
– A Caola babaápolási családjában a speciális igényekre kifejlesztett termékeink a CaoNatur Baby babatestápoló, mely sheavajat és allantoint tartalmaz, valamint a koszmó elleni sampon – mondja
Szeles Orsolya.
– A kismamák számára nagyon fontos, hogy milyen összetevőket tartalmaznak az egyes termékek, ezért úgy gondoljuk, hogy
„bőrbarát” összetevők nélkül hosszú távon nehéz lesz versenyben maradni – teszi hozzá Kiss Zoltán.
A hűség ezer arca
A márkahűség kérdését a gyártók eltérő nézőpontokból vizsgálják.
– A saját márkás termékek egyre nagyobb súllyal vannak jelen a piacon, innovációs ütemük és egyre jobb minőségük pedig kihívás elé állítja a márkagyártókat – fejti ki Póder Dorottya. – A folyamat következtében a márkahű vásárlók száma csökkenést mutat. Az a fogyasztó ugyanis, aki elköteleződik egy saját márkás termék mellett, könnyebben váltogatja a márkákat, természetesen ezentúl a saját márkás kategórián belül. A Gabi termékek márkahű fogyasztóit ezért folyamatos akciókkal jutalmazzuk.
A HiPP tapasztalatai szerint más FMCG-kategóriához képest a babatermékek szegmense sokkal bizalmibb.
– Itt a márkahűség kevésbé vívható ki marketingeszközökkel, a tapasztalati elégedettség a hangsúlyos – világít rá a téma egy másik aspektusára Guba Ilona. – Mi azt látjuk, hogy a fogyasztói igényeket a gyártói fejlesztések is nagyban befolyásolják, a minőségi márkák iránti bizalom miatt a fogyasztók elfogadják a gyártók innovációs irányelveit. Emiatt a bizalom miatt is nagyon fontos az állandó minőség, tisztaság és megbízhatóság.
– A babaápolási termékek körében a márkahűséget egyértelműen a személyes ajánlás építi – mutat rá a márkahűség harmadik elemére Szeles Orsolya. – A bevált termékekről szívesen osztják meg pozitív tapasztalataikat egymással a kismamák, amit pedig megkedvelnek, azt későbbi gyermekeiknél is szívesen használják.
– Azok a családok, ahol a Töpfer natúrkozmetikumok már háztartásuk részévé váltak, generációkon keresztül a termékcsalád hűséges használói maradnak felnőttkorban is – teszi hozzá Nagy Dávid.
Kiss Zoltán inkább termékhűségről beszél.
– A fogyasztók márkahűsége termékspecifikusan jelentkezik. Ha a kismamák egy adott márka adott termékével elégedettek, akkor amellett általában kitartanak. Így a mindennapokban több márka több termékével is találkozhatunk a babák körül – mondja a szakember.
Promóciókban gazdag év
Az Unilever a Gabi márkát a modern trade láncokban rendszeres árakcióval, a drogériákban pedig a töretlen népszerűségnek örvendő kuponos kedvezményekkel támogatja. A márka emellett folytatja a PromoBox kezdeményezéssel való sikeres együttműködését.
Az Essity a Libero márkát TV-kampánnyal, digitális- és közösségimédia-megjelenésekkel, magazinhirdetésekkel, valamint népszerű hűségprogramjával, a Libero Klubbal támogatja, ezenkívül kuponokkal, árakciókkal és POS-eszközökkel biztosítja a márka pozícióját a piacon.
A Caola várandós babacsomagokban elhelyezett CaoNatur Baby folyékony babahintőpor és Caosept kéz- és bőrfertőtlenítő termékmintákkal, rendezvényeken való részvétellel, online jelenléttel, in-store területen pedig display-vel és egyéb trade marketing eszközökkel ösztönzi a vásárlást.
A HiPP Kft. a korábbi évek bevált gyakorlata szerint jelentős mértékű és rendszeres árkedvezményekkel jelentkezik, továbbá a direkt marketing eszközökre is kiemelt figyelmet fordít. Nyomtatott és elektronikus médián keresztül, valamint baba-mama klubok szervezésével is megszólítják a vásárlókat és ápolási szakembereket.
A Creative World a Himalaya babaápolási termékcsaládját print és online hirdetésekkel, mintaszórással, valamint partnereivel közösen szervezett promóciókkal kívánja tovább erősíteni.
A Töpfer, hagyományainak megfelelően, a 2018-as évben is közvetlen online és offline kommunikációs csatornákon történő promóciókkal, POS-aktivitásokkal és preventív bőrápolásról szóló kampányokkal kívánja támogatni biogyógynövény-alapú natúrkozmetikumainak értékesítését, a Töpfer-törődést.
Jung A.
Kapcsolódó cikkeink
Klasszikus holland márkák eladására készül az Unilever
Az Unilever olyan klasszikus holland márkák eladását fontolgatja, mint az…
Tovább olvasom >Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >