Magazin: Fő a bizalom!
A babaápolási termékek kategóriája folyamatos innovációkkal és promóciós aktivitásokkal ösztönzi az eladásokat. A márkagyártóknak a márkahű fogyasztók megtartása külön feladata lett, a saját márkák ebben a szegmensben is kihívóként léptek elő. A fogyasztói igények között kiemelt helyen szerepelnek a természetes és bio összetevők.

Póder Dorottya
junior brand menedzser
Unilever Magyarország
Fogyasztói adataink a babaápolási kategóriák között eltérő innovációs igényeket mutatnak – kezdi Póder Dorottya, az Unilever Magyarország Kft. junior brand menedzsere. – A folyamatos újdonságokat hozó pelenka szegmens vásárlói teljes mértékben nyitottak az újdonságokra, míg krémek esetében többnyire a jól bevált márkát és minőséget keresik. A Gabi márka életében évek óta fókuszban van a portfólió optimalizálása. Mára az összes termék prémium formulát tartalmaz, bőrgyógyászatilag és klinikailag tesztelt, illetve hipoallergén. A piaci igények változásait folyamatosan szem előtt tartva készítjük következő fejlesztéseinket is.

Forgách Réka
shopper marketing menedzser
Essity Hungary
– 2017-ben, hosszú évek után az üzletekben újra megjelentek a Libero limitált kiadású pelenkái az új, Szuperhősök kollekcióval, amit egy rendkívül sikeres országos nyereményjátékkal is támogattunk – tájékoztat Forgách Réka, az Essity Hungary Kft. shopper marketing menedzsere. – Ennek sikerén felbuzdulva idén is várható egy új, limitált márkakollekció. Szintén a tavalyi évben, mind terméktulajdonságaiban, mind csomagolásában megújult a teljes Up&Go bugyipelenka-kínálatunk.

Szeles Orsolya
marketing- és termékmenedzser
Caola
– A 100%-ban vegán és 95%-ban természetes összetevőket tartalmazó, parabén-, színezék-, kőolajszármazék- és allergénmentes CaoNatur Baby termékcsaládunk esetében tavaly bővítettük az értékesítési csatornák számát, így egyre több bolthálózatban találkozhatnak a termékekkel a fogyasztók – mondja Szeles Orsolya, a Caola Zrt. marketing- és termékmenedzsere. – Legújabb innovációink egyike a búzavirág- és körömvirág-kivonatot tartalmazó CaoNatur Baby folyékony hintőpor, amely a krém és a hintőpor tulajdonságait ötvözi, illetve a speciálisan koszmó kezelésére kifejlesztett CaoNatur Baby koszmó elleni sampon, amely 2-3 alkalom alatt eltünteti a koszmót a baba fejbőréről.
Új kategória a babaápolásban

Guba Ilona
értékesítési és marketingigazgató
HiPP
– Babysanft termékcsaládunkat az elmúlt időszakban több új termékkel bővítettük, amelyek egy része új kategóriát is teremtett, mint amilyen a nedves WC-papír – ismerteti Guba Ilona, a HiPP Kft. értékesítési és marketingigazgatója. – Csomagolási újításainkban a 2 az 1-ben fürdető és sampon kedves, fóka formájú csomagolást kapott, valamint ápoló krémünk egyedi, teknős alakú tégelyben került a polcokra. Ezek a csomagoláson túl beltartalmukban is követik a legfrissebb dermatológiai irányelveket. Szintén újdonság a napozó termékcsaládban bevezetett 150 ml-es, 50+ napozó spray a babák számára.

Kiss Zoltán
ügyvezető
Creative World
– Idén márciusban megkezdtük a babaápolási kínálatunkból még hiányzó és régóta várt Himalaya babatörlőkendők értékesítését – tájékoztat Kiss Zoltán, a Creative World Kft. ügyvezetője. – Ez két referenciát jelent, melyeket 56 darabos kiszerelésben vezetünk be. Mindkét törlőkendőt parabén-, szappan- és alkoholmentes formulával kínáljuk a kismamák részére.
Nemcsak a babának
– A Töpfer több mint 100 éves, német családi vállalkozás kismamák és babák számára fejlesztett biogyógynövény-alapú natúrkozmetikum-termékei hazánkban is egyre szélesebb körben elérhetők – ismerteti Nagy Dávid, a Töpfer magyarországi gyári képviseletének kereskedelmi igazgatója. – A Töpfer Mamacare biogyógynövényekből készült, BDIH (Certified Natural Cosmetics) által ellenőrzött natúrkozmetikumai már a várandósság idején nyújtanak segítséget a kismamának. A Mamacare masszázsolaj sejtregeneráló bioargánolajjal, lipidpótló és nedvességmegkötő biomarulaolajjal a terhességi csíkok megelőzését szolgálja, a hűsítő lábkrém a véráramlást serkentő bioárnikával készült, frissíti a fáradékony lábakat. Biogyógynövény-összetevőivel az íz- és illatsemleges bimbóvédőkrémet a szoptatást megelőzően sem kell eltávolítani, ápolja és nyugtatja az igénybe vett mellbimbót. A Töpfer Babycare babaápolási natúrkozmetikumaink a preventív bőrápolás és védelem részeként generációk óta társa az édesanyáknak, a biobúzakorpának köszönhetően segíti a bababőr védőfunkciójának kialakulását.Száraz, érzékeny bőrre felnőttek számára is ajánlottak.
Tudatos ápolás (ár)érzékeny bőrre
A márkagyártók a fogyasztói visszajelzések alapján határozott piaci igényekről számolnak be. A vásárlók egyre tudatosabban közelítenek a kategóriához, ahol elsősorban az allergén-, illat- és színezékmentes, természetes és bioösszetevőjű termékeket keresik. Emellett megfigyelhető a prémium, valamint a speciális igényekre kifejlesztett termékek iránti kereslet növekedése is.
– Ezen igényekre kínál megoldást a Gabi márka portfóliójában a Sensitive Fürdető és Sampon 2in1 termék, valamint a Naturals Fürdető, mely aloe verával, mandulaolajjal és körömvirág-kivonattal gazdagított – tájékoztat Póder Dorottya.
– A Libero babakozmetikumok természetes, parfüm- és mesterséges színezőanyagoktól mentes, bőrgyógyászatilag tesztelt termékek – ismerteti Forgách Réka. – A legjobb minőség felkutatása mellett a babapelenkák kategóriája rendkívül árérzékeny, ár-érték szempontot tekintve ugyanakkor a prémium minőségű Libero pelenkák jó választást jelentenek a vásárlók számára. Mivel az édesanyák elsősorban a pelenkák darabárát figyelik, weboldalunkon létrehoztunk egy felületet, ahol a hétről hétre megújuló kupon- és árakcióinkat könnyen áttekinthetik, ezzel is segítve a választást.
– A Caola babaápolási családjában a speciális igényekre kifejlesztett termékeink a CaoNatur Baby babatestápoló, mely sheavajat és allantoint tartalmaz, valamint a koszmó elleni sampon – mondja
Szeles Orsolya.
– A kismamák számára nagyon fontos, hogy milyen összetevőket tartalmaznak az egyes termékek, ezért úgy gondoljuk, hogy
„bőrbarát” összetevők nélkül hosszú távon nehéz lesz versenyben maradni – teszi hozzá Kiss Zoltán.
A hűség ezer arca
A márkahűség kérdését a gyártók eltérő nézőpontokból vizsgálják.
– A saját márkás termékek egyre nagyobb súllyal vannak jelen a piacon, innovációs ütemük és egyre jobb minőségük pedig kihívás elé állítja a márkagyártókat – fejti ki Póder Dorottya. – A folyamat következtében a márkahű vásárlók száma csökkenést mutat. Az a fogyasztó ugyanis, aki elköteleződik egy saját márkás termék mellett, könnyebben váltogatja a márkákat, természetesen ezentúl a saját márkás kategórián belül. A Gabi termékek márkahű fogyasztóit ezért folyamatos akciókkal jutalmazzuk.
A HiPP tapasztalatai szerint más FMCG-kategóriához képest a babatermékek szegmense sokkal bizalmibb.
– Itt a márkahűség kevésbé vívható ki marketingeszközökkel, a tapasztalati elégedettség a hangsúlyos – világít rá a téma egy másik aspektusára Guba Ilona. – Mi azt látjuk, hogy a fogyasztói igényeket a gyártói fejlesztések is nagyban befolyásolják, a minőségi márkák iránti bizalom miatt a fogyasztók elfogadják a gyártók innovációs irányelveit. Emiatt a bizalom miatt is nagyon fontos az állandó minőség, tisztaság és megbízhatóság.
– A babaápolási termékek körében a márkahűséget egyértelműen a személyes ajánlás építi – mutat rá a márkahűség harmadik elemére Szeles Orsolya. – A bevált termékekről szívesen osztják meg pozitív tapasztalataikat egymással a kismamák, amit pedig megkedvelnek, azt későbbi gyermekeiknél is szívesen használják.
– Azok a családok, ahol a Töpfer natúrkozmetikumok már háztartásuk részévé váltak, generációkon keresztül a termékcsalád hűséges használói maradnak felnőttkorban is – teszi hozzá Nagy Dávid.
Kiss Zoltán inkább termékhűségről beszél.
– A fogyasztók márkahűsége termékspecifikusan jelentkezik. Ha a kismamák egy adott márka adott termékével elégedettek, akkor amellett általában kitartanak. Így a mindennapokban több márka több termékével is találkozhatunk a babák körül – mondja a szakember.
Promóciókban gazdag év
Az Unilever a Gabi márkát a modern trade láncokban rendszeres árakcióval, a drogériákban pedig a töretlen népszerűségnek örvendő kuponos kedvezményekkel támogatja. A márka emellett folytatja a PromoBox kezdeményezéssel való sikeres együttműködését.
Az Essity a Libero márkát TV-kampánnyal, digitális- és közösségimédia-megjelenésekkel, magazinhirdetésekkel, valamint népszerű hűségprogramjával, a Libero Klubbal támogatja, ezenkívül kuponokkal, árakciókkal és POS-eszközökkel biztosítja a márka pozícióját a piacon.
A Caola várandós babacsomagokban elhelyezett CaoNatur Baby folyékony babahintőpor és Caosept kéz- és bőrfertőtlenítő termékmintákkal, rendezvényeken való részvétellel, online jelenléttel, in-store területen pedig display-vel és egyéb trade marketing eszközökkel ösztönzi a vásárlást.
A HiPP Kft. a korábbi évek bevált gyakorlata szerint jelentős mértékű és rendszeres árkedvezményekkel jelentkezik, továbbá a direkt marketing eszközökre is kiemelt figyelmet fordít. Nyomtatott és elektronikus médián keresztül, valamint baba-mama klubok szervezésével is megszólítják a vásárlókat és ápolási szakembereket.
A Creative World a Himalaya babaápolási termékcsaládját print és online hirdetésekkel, mintaszórással, valamint partnereivel közösen szervezett promóciókkal kívánja tovább erősíteni.
A Töpfer, hagyományainak megfelelően, a 2018-as évben is közvetlen online és offline kommunikációs csatornákon történő promóciókkal, POS-aktivitásokkal és preventív bőrápolásról szóló kampányokkal kívánja támogatni biogyógynövény-alapú natúrkozmetikumainak értékesítését, a Töpfer-törődést.
Jung A.
Kapcsolódó cikkeink
Akár napi 20 munkamegszakítás, extra dolgozói stressz és jelentős pazarlás forrása a gyárakban a tisztítás, pedig lenne megoldá
Műszakonként akár 20 megállás – ennyiszer kell egy gépkezelőnek otthagynia…
Tovább olvasom >Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >