FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább kedvelt helynek számítanak a terményvásárlásban, az alacsony árszínvonalon dolgozó kiskereskedők jelentős növekedést értek el a kategóriában.
Az FMI legfrissebb Power of Produce jelentése szerint a továbbra is a vásárlóerő csökkenésével küzdő fogyasztók az olcsó árakat kínáló üzletformátumokat részesítik előnyben.
A vásárlók átlagosan két-három különböző csatornában vásárolnak, ami aláhúzza a friss zöldségre és gyümölcsre költött összegek szétaprózódását – állapította meg az FMI jelentésében.
Bár a fogyasztók élelmiszerekre fordított kiadásaiból a szupermarketek részesednek a legnagyobb mértékben, 2020 és 2023 között 1,5 milliárd dollárt veszítettek a kategória forgalmából. Ugyanebben az időszakban a tömegkereskedők és a szupercenterek dollárban kifejezett forgalma nőtt, az FMI által idézett Circana adatok szerint.
Az FMI szerint a megkérdezett friss terményeket online vásárlók aránya 37%-ra esett vissza 2024-ben, miután 2020-ban 64%-ra ugrott, majd 2022-ben és 2023-ban stabilan 46%-on maradt.
A jelenleg online vásárlók „meglehetősen elkötelezettek” az online csatorna iránt, 78%-uk azt mondta, hogy továbbra is így fog vásárolni – jegyezte meg az FMI.
Az amerikai kereskedelmi szövetség hozzátette, hogy a magas jövedelmű vásárlók élelmiszert a legnagyobb valószínűséggel online vásárolnak, és nagyobb gyakorisággal fogyasztanak friss gyümölcsöt és zöldséget.
Függetlenül attól, hogy a fogyasztók melyik csatornában vásárolnak friss terményeket, a kategória értékét az áru frissessége és megjelenése éppúgy meghatározza, mint az ár. Mivel a termékeladások több mint 97%-a az üzletben történik, az FMI arra ösztönzi a kiskereskedőket, hogy hangsúlyozzák a helyben termesztett és a szezonális termékeket, a kóstolási lehetőségeket és a nagy kiszerelésű választék elérhetőségét.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >