FMI: A vásárlók 57%-a a nagy láncok üzleteiben vásárol friss zöldséget-gyümölcsök
Míg a hagyományos élelmiszerüzletek még mindig a fogyasztók által leginkább kedvelt helynek számítanak a terményvásárlásban, az alacsony árszínvonalon dolgozó kiskereskedők jelentős növekedést értek el a kategóriában.
Az FMI legfrissebb Power of Produce jelentése szerint a továbbra is a vásárlóerő csökkenésével küzdő fogyasztók az olcsó árakat kínáló üzletformátumokat részesítik előnyben.
A vásárlók átlagosan két-három különböző csatornában vásárolnak, ami aláhúzza a friss zöldségre és gyümölcsre költött összegek szétaprózódását – állapította meg az FMI jelentésében.
Bár a fogyasztók élelmiszerekre fordított kiadásaiból a szupermarketek részesednek a legnagyobb mértékben, 2020 és 2023 között 1,5 milliárd dollárt veszítettek a kategória forgalmából. Ugyanebben az időszakban a tömegkereskedők és a szupercenterek dollárban kifejezett forgalma nőtt, az FMI által idézett Circana adatok szerint.
Az FMI szerint a megkérdezett friss terményeket online vásárlók aránya 37%-ra esett vissza 2024-ben, miután 2020-ban 64%-ra ugrott, majd 2022-ben és 2023-ban stabilan 46%-on maradt.
A jelenleg online vásárlók „meglehetősen elkötelezettek” az online csatorna iránt, 78%-uk azt mondta, hogy továbbra is így fog vásárolni – jegyezte meg az FMI.
Az amerikai kereskedelmi szövetség hozzátette, hogy a magas jövedelmű vásárlók élelmiszert a legnagyobb valószínűséggel online vásárolnak, és nagyobb gyakorisággal fogyasztanak friss gyümölcsöt és zöldséget.
Függetlenül attól, hogy a fogyasztók melyik csatornában vásárolnak friss terményeket, a kategória értékét az áru frissessége és megjelenése éppúgy meghatározza, mint az ár. Mivel a termékeladások több mint 97%-a az üzletben történik, az FMI arra ösztönzi a kiskereskedőket, hogy hangsúlyozzák a helyben termesztett és a szezonális termékeket, a kóstolási lehetőségeket és a nagy kiszerelésű választék elérhetőségét.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >