FMCG kartellbotrány Franciaországban
Amennyiben beigazolódik, hogy a cégek egyeztették áraikat, akkor a bírság mértéke elérheti az éves bevételük 10 százalékát is.
A Le Figaro című párizsi
napilapban megjelent hír szerint a francia versenyhatóság
kilenc FMCG vállalat: az amerikai Procter and Gamble, a Sara
Lee, a Colgate-Palmolive, az SC Johnson, a német Henkel, a
brit Reckitt Benckiser, a Bolton, a brit-holland Unilever és a
francia Vendome ellen indított eljárást.
A francia lapban megjelent cikk szerint
az érintett vállalatok 2004 vége óta
rendszeresen egyeztették áraikat telefonon, e-mailben
és titkos találkozókon, ahol a vevőkkel és
beszállítókkal kapcsolatos információikat
is kicserélték.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >