FMCG kartellbotrány Franciaországban
Amennyiben beigazolódik, hogy a cégek egyeztették áraikat, akkor a bírság mértéke elérheti az éves bevételük 10 százalékát is.
A Le Figaro című párizsi
napilapban megjelent hír szerint a francia versenyhatóság
kilenc FMCG vállalat: az amerikai Procter and Gamble, a Sara
Lee, a Colgate-Palmolive, az SC Johnson, a német Henkel, a
brit Reckitt Benckiser, a Bolton, a brit-holland Unilever és a
francia Vendome ellen indított eljárást.
A francia lapban megjelent cikk szerint
az érintett vállalatok 2004 vége óta
rendszeresen egyeztették áraikat telefonon, e-mailben
és titkos találkozókon, ahol a vevőkkel és
beszállítókkal kapcsolatos információikat
is kicserélték.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >