FMCG kartellbotrány Franciaországban
Amennyiben beigazolódik, hogy a cégek egyeztették áraikat, akkor a bírság mértéke elérheti az éves bevételük 10 százalékát is.
A Le Figaro című párizsi
napilapban megjelent hír szerint a francia versenyhatóság
kilenc FMCG vállalat: az amerikai Procter and Gamble, a Sara
Lee, a Colgate-Palmolive, az SC Johnson, a német Henkel, a
brit Reckitt Benckiser, a Bolton, a brit-holland Unilever és a
francia Vendome ellen indított eljárást.
A francia lapban megjelent cikk szerint
az érintett vállalatok 2004 vége óta
rendszeresen egyeztették áraikat telefonon, e-mailben
és titkos találkozókon, ahol a vevőkkel és
beszállítókkal kapcsolatos információikat
is kicserélték.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >