FM: a méhcsaládok száma meghaladja az egymilliót
A magyar méz kiváló, termelése hagyományokon és az exportminőség előállítására alkalmas technológián alapul – közölte Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatornán szombaton.
Az államtitkár a korábbi mézhamisításról, a nem természetes eredetű ázsiai mézekről szólva kitért arra, hogy az Európára kiterjedő vizsgálatok után, a magyar kezdeményezésnek és összefogásnak is köszönhetően kitisztultak a polcok, ma már biztonságos mézet lehet vásárolni a hazai üzletekben és a piacokon.
A méhészet piaci erejének növelése a magasabb hozzáadott értékű termékek előállításával, a helyi termékek értékesítésének előmozdításával, valamint a hazai termékek fogyasztásösztönző programjának működtetésével érhető el – az FM közleménye szerint a 30. nemzetközi mézvásáron és méhésztalálkozón szombaton Jászberényben erről is beszélt Nagy István.
Az államtitkár kiemelte, hogy egyre erősödik a méhészek és a fogyasztók közötti közvetlen kapcsolat. A megbízhatóságot szolgálják a folyamatos mézvizsgálatok, valamint a termelői méz azonosítására létrehozott méz-zárszalagok és a termelői mézesüvegek is.
Magyarországon a méhcsaládok száma meghaladja az 1 milliót, az Európai Unió 27 tagállama között az ország a méhsűrűséget figyelembe véve a második helyen áll.
A méztermelés az elmúlt tíz évben 15 és 30 ezer tonna között változott, ennek nagyobb részét külföldön értékesítik. A magyar méhészet a mezőgazdaság bruttó termelési értékének 1 százalékát, az állattenyésztésnek mintegy 3 százalékát adja, ez 22-25 milliárd forintot jelent – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OMME: méhraj észlelése esetén forduljon szakemberhez
A tavaszi és nyári időszakban megszaporodnak a méhraj észlelések, és…
Tovább olvasom >Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >