FM: megváltozik a kenyerek összetétele
Péntektől megváltozott a kenyerek összetétele, a rozskenyérnek például minimum 60 százalék, míg a rozsos kenyérnek legalább 30 százalék rozslisztet kell tartalmaznia.
A Földművelésügyi Minisztérium (FM) közleménye emlékeztet, hogy a kenyerek minőségének javítása és a fogyasztók védelme érdekében péntektől lép életbe a sütőipari termékekre vonatkozó előírás, amely 15 féle kenyér összetételét szabályozza.
Az új, a módosított előírások alapján készült kenyerek az egészséges táplálkozás igényeinek megfelelő összetételűek lesznek. Így módosítani kell például a teljes kiőrlésű, a kukoricás, rozsos, graham-, tönkölybúza-, és búzakenyér, vagy a rozskenyér összetételét is. A sütőipari termékekre vonatkozó változás részeként az összetevők közé alapanyagként bekerültek álgabonák (hajdina, amaránt) is, ezek ugyanis fontos részét képezik az egészségtudatos vásárlók étrendjének.
A hathónapos átállási idő lejártával csak olyan sütőipari termékeket állíthatnak elő a gyártók, amelyek megfelelnek a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, kivéve azok a termékek, amelyek június 22-én készültek vagy kerültek forgalomba – hívta fel a figyelmet az FM.
A szabályozás és a felhasznált alapanyagok arányának változása miatt várhatóan nem emelkednek a kenyérárak – mondta az MTI-nek korábban Lakatos Tibor, a Magyar Pékszövetség alelnöke. Ludwig Klára, a JÓkenyér pékmestere szerint a jövőben a vásárló tényleg azt kapja, amiért fizet, ugyanakkor az eddig megszokott kenyerek íze más, markánsabb lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megállíthatatlanul drágul a kenyér – és vele együtt minden a pékségből
A kenyér a magyar családok asztalának alapdarabja, mégis egyre kevesebben…
Tovább olvasom >Bőséges termés, drága kenyér – Horvátországban a jó búzaév ellenére is nőnek az árak
Bár kivételesen jó búzaterméssel zárul a 2025-ös aratási szezon Horvátországban,…
Tovább olvasom >Az ország kenyere biztosított
A gazdák munkájának és szorgalmának köszönhetően biztosított az ország kenyere,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >