FM: a kormány támogatja a tejtermelés és a feldolgozás korszerűsítését
A kormány különböző támogatásokkal segíti a tejtermelés korszerű körülményeinek kialakítását, modern tejfeldolgozó üzemek létesítését – hangsúlyozta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára szerdán a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej világnapi rendezvényén, Budapesten.
Hozzátette: a kormány és a tejtermelők felelőssége, hogyan tudnak együttműködni a feldolgozás növelésében.
Ha a tejtermelők összefognak, kezükbe veszik a feldolgozást és a kereskedelmet, akkor hosszú távon is biztonságosan nyereségesek lehetnek – emelte ki az államtitkár.
Nagy István szólt arról, hogy a magyar tejipari szektor fontos változásokon ment keresztül az utóbbi időben, példaként említette a friss tej áfájának csökkentését, a piacvédelmet, köztük az elektronikus közúti áruforgalom ellenőrző rendszer (ekáer) bevezetését, az online pénztárgépek használatát.
A piacvédelmi intézkedések azt szolgálják, hogy a tisztességes piaci szereplők tisztességes versenyben tudjanak működni, a szürkezónában ügyeskedők pedig kiszoruljanak a piacról – mondta.
Az államtitkár arra biztatta a fiatal gazdákat, hogy alkalmazzák az innovációt, a kutatási eredményeket, mert ezzel alacsonyabb önköltség mellett termelhetnek és versenyképesebbek maradhatnak.
Mélykuti Tibor, a tej terméktanács elnöke kiemelte, hogy a 25 éve működő terméktanács munkájába 2014 óta a kiskereskedelmi láncok is bekapcsolódtak, ami hosszú távon stratégiai együttműködést tesz lehetővé a tejágazatban.
Kitért arra is, hogy az orosz embargó érzékenyen érintette a magyar termelőket, ugyanis az orosz piacról kiszorult tejtermékek dömpingáron jelentek meg a magyar piacon.
Mélykuti Tibor szólt arról, hogy a terméktanács marketing tevékenységével, köztük a Tejszív kampánnyal a tejtermék-fogyasztás növelését szeretnék elérni. Évente 160 millió forintot szánnak marketingre, szerinte még van hova fejlődnie a magyar tejtermék-fogyasztásnak, mert míg Finnországban egy főre vetítve az éves tejfogyasztás 450-460 liter, addig ez a mutató Magyarországon 150-160 liter között mozog. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >