FM: fontos, hogy a libatenyésztés visszanyerje korábbi jelentőségét
A Földművelésügyi Minisztérium (FM) szerint a pénteken Budapesten megnyílt libamájfesztivál is segít abban, hogy a magyar víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés visszanyerje korábbi jelentőségét, és tovább növelje a vidék eltartó képességét.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága a libamájfesztiválon indította útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát.
Az FM pénteki közleménye szerint Bognár Lajos helyettes államtitkár a megnyitón hangsúlyozta: a víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés – amely az Alföld középső és déli részén körülbelül tízezer ember megélhetését biztosítja – nemzetgazdasági érdek, „a libamáj pedig Magyarország prémiumkategóriás terméke, amelyre büszkék vagyunk”.
Hozzáfűzte, hogy az 1980-as évekre Magyarország a világ legnagyobb libamáj-termelő országává lépett elő.
A közlemény szerint Bognár Lajos a fesztivál megnyitóján fontosnak nevezte, hogy az ágazat visszanyerje korábbi jelentőségét, és ezáltal tovább növelje a vidék eltartó képességét. Úgy vélte, ez a cél legbiztosabban a hazai fogyasztás és a kivitel együttes növekedésével érhető el.
A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a gabona után a húsfélék jelentik a magyar mezőgazdaság legfontosabb kiviteli termékét. 2013-ban e kivitel 85 százalékát a sertés- és baromfihús adta. Szólt arról is, hogy a kormány nagy erőkkel dolgozik újabb, még kihasználatlan piacok megszerzésén, és ennek köszönhetően több jelentős piaccal rendelkező távol-keleti ország mellett Egyiptomba is megindulhat a baromfitermékek kivitele, idén pedig a Kínába irányuló export elől is elhárult az adminisztrációs akadály.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága kampányt indított a libamájfesztiválon a magyar baromfihús népszerűsítésére. Az akció célja, hogy tovább erősítse a fogyasztók bizalmát a magyar termékek iránt, valamint bemutassa a baromfitermékek hangsúlyos szerepét a modern gasztronómiában.
A vezérigazgatóság pénteki, MTI-hez eljutatott közleményéből kiderül: baromfihúsból a háztartások – mennyiségben – közel 5 százalékkal vásároltak többet 2013-ban mint az előző évben.
A budapesti Erzsébet téren vasárnap estig kóstolhatók a legkülönfélébb, libából készült ételek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >