FM: érvényesül az árakban a sertéshúsok áfájának csökkentése
A meghatározó kiskereskedelmi láncoknál csökkent a sertés tőkehúsok ára az áfacsökkentésnek köszönhetően, a kisebb kereskedelmi cégeknél, hentesüzletekben azonban még nem mindenhol – állapította meg a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára szerdán a budaörsi Tesco áruházban tartott sajtótájékoztatóján.
Czerván György a sertés tőkehúsok áfájának mérsékléséről – január elsejétől 27-ről 5 százalékra – elmondta: a felkért ágazati érdekképviseletek és háttérintézmények beszámolói szerint az első tapasztalatok összhangban vannak a várakozásokkal. A meghatározó kiskereskedelmi láncok érvényesítették az árakban az alacsonyabb áfát, a nagyobbak a szokásos forgalmukhoz képest növekedést tapasztaltak.
A kisebb kereskedelmi cégeknél, hentesüzleteknél még nem mindenhol tapasztalható a fogyasztói árak csökkenése, aminek részben oka lehetett, hogy „volt némi félreértés abban, mely termékekre vonatkozik az áfacsökkentés, de időközben ez már egyértelművé vált” – tette hozzá.
A kiskereskedelmi láncok együttműködnek a kormányzati döntés végrehajtásában – hangsúlyozta az államtitkár. Kiemelte, hogy a kormány figyelemmel kíséri az áfacsökkentés következményeit azért is, mert más ágazatok részéről is komoly az igény a lakosság, illetve az ágazat számára egyértelműen kedvező döntések meghozatalára. Ennek azonban feltétele, hogy az erőfeszítések ténylegesen megjelenjenek a lakosságnál a fogyasztói árakon keresztül – fűzte hozzá.
Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. marketing vezetője hangsúlyozta, a változás jelentős fogyasztóiár-csökkentést tett lehetővé, és nagyban segíti a szektor fehérítését. Megjegyezte azt is, hogy a minisztériummal, a kormányzattal együttműködésben időben fel tudtak készülni.
Felhívta arra is a figyelmet, hogy a fogyasztási szokások változásához több idő kell. Az első három hét azt mutatja, hogy közel harmadával nőtt ezeknek a tőkehúsoknak a forgalma az elmúlt év azonos időszakához képest – mutatott rá.
Orosz András arra is felhívta a figyelmet, hogy az első hetek nem igazolták azt a félelmet, hogy a baromfihús forgalma csökkenni fog. „Az első három hét közel 10 százalékos növekedést hozott.” A következő hetek-hónapok természetesen az elemzésekkel telnek majd, de az első jelek mindenképpen biztatóak – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a vágósertés termelői ára az egy évvel korábbihoz képest
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 21,6 százalékkal 6,7 ezer…
Tovább olvasom >42 százalékkal esett vissza az élősertés behozatala
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 3,3 százalékkal 5,6 ezer…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >