FM: elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés, az egész országra kiterjedő ellenőrzés március 20. és április 17. között zajlik – közölte a Földművelésügyi Minisztérium (FM) az MTI-vel kedden.
Az ellenőrzést Zsigó Róbert, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára rendelte el.
Az éppen idén 5 éves Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a megyei kormányhivatalok munkatársai várhatóan húsvét hétfőn zárják a tavaszi ellenőrzés-sorozatot, ezzel biztosítva a magyar lakosság számára a biztonságos élelmiszerhez való hozzájutást. Vizsgálják a pácolt, füstölt nyers vagy főtt húskészítményeket, így az ünnepek alatt megbízható termékekhez juthatnak a fogyasztók – írták.
A szaktárca szerint a biztonságos élelmiszerfogyasztás szempontjából különösen fontos, hogy az előállítástól a forgalmazásig figyelemmel kísérjék a szakemberek az élelmiszerek útját. Az ünnepi asztal elmaradhatatlan ételei, mint például a sonka és a tojás kiemelt figyelmet kapnak az ellenőrzés során, csak úgy, mint a különféle borok, szeszes italok, a szezonális zöldségek, gyümölcsök és nem utolsó sorban az édesipari termékek. A szakemberek a nyulak és bárányok, tehát élő állatok szállítását is nyomon követik a közel egy hónapos ellenőrzés során – közölte az FM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >