FM: a dísznövényágazat árbevétele meghaladja az évi 120 milliárd forintot
A dísznövényágazat árbevétele meghaladja az évi 120 milliárd forintot, és csaknem 25 ezer család megélhetését biztosítja – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára pénteken, a XXXI. Flora Virágfesztiválon, Kecelen.
A szaktárca pénteki közleménye szerint az államtitkár kiemelte, hogy az emberek jelentős része urbanizált viszonyok között él, ezért a parkosított zöld felületek felértékelődnek, a dísznövény ágazat pedig kiemelt szerepet játszik az élhetőbb környezet biztosításában.
Nagy István emlékeztetett, hogy az FM és a Magyar Díszkertészek Szövetsége együttműködésének köszönhetően számos mozgalom – mint például a Virágos Magyarországért verseny – indult el.
Kitért arra, hogy rózsatő termesztése 120 hektáron folyik, főként Szeged-Szőreg térségében, ahol az előállított rózsatöveket uniós nyilvántartásban lévő oltalom alatt álló földrajzi árujelzéssel hozzák fogalomba. Az évente 4-5 millió megtermelt rózsatő 90 százalékát külföldön értékesítik.
Az államtitkár kiemelte, hogy ígéretes lehetőségek állnak a díszkertész-ágazat előtt. Magyarország Európa kapuja a nagy népességű keleti országok felvevő piacaihoz, ahol a dísznövény-kereskedelem importfüggő. A kelet-európai piac közelsége is komoly előnyt jelent Magyarország számára, ráadásul az ország jó genetikai anyagokkal és megfelelő klimatikus és talajadottságokkal rendelkezik a mérsékeltebb anyagi ráfordítást igénylő szabadföldi termesztéshez – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM, a mezőgazdasági cégcsoport árbevételének…
Tovább olvasom >Nőnap alkalmából is válasszuk a magyar termesztésű dísznövényeket!
A növekvő árak ellenére sem mondanak le a tavaszi ünnepekhez…
Tovább olvasom >Szerelőcsarnokot épített a tolnai Agro-Tipp Kft.
Csaknem ezer négyzetméteres szerelőcsarnokot épített a mezőgazdasági gépek kereskedelmével foglalkozó tolnai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >