FM: a dísznövényágazat árbevétele meghaladja az évi 120 milliárd forintot
A dísznövényágazat árbevétele meghaladja az évi 120 milliárd forintot, és csaknem 25 ezer család megélhetését biztosítja – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára pénteken, a XXXI. Flora Virágfesztiválon, Kecelen.
A szaktárca pénteki közleménye szerint az államtitkár kiemelte, hogy az emberek jelentős része urbanizált viszonyok között él, ezért a parkosított zöld felületek felértékelődnek, a dísznövény ágazat pedig kiemelt szerepet játszik az élhetőbb környezet biztosításában.
Nagy István emlékeztetett, hogy az FM és a Magyar Díszkertészek Szövetsége együttműködésének köszönhetően számos mozgalom – mint például a Virágos Magyarországért verseny – indult el.
Kitért arra, hogy rózsatő termesztése 120 hektáron folyik, főként Szeged-Szőreg térségében, ahol az előállított rózsatöveket uniós nyilvántartásban lévő oltalom alatt álló földrajzi árujelzéssel hozzák fogalomba. Az évente 4-5 millió megtermelt rózsatő 90 százalékát külföldön értékesítik.
Az államtitkár kiemelte, hogy ígéretes lehetőségek állnak a díszkertész-ágazat előtt. Magyarország Európa kapuja a nagy népességű keleti országok felvevő piacaihoz, ahol a dísznövény-kereskedelem importfüggő. A kelet-európai piac közelsége is komoly előnyt jelent Magyarország számára, ráadásul az ország jó genetikai anyagokkal és megfelelő klimatikus és talajadottságokkal rendelkezik a mérsékeltebb anyagi ráfordítást igénylő szabadföldi termesztéshez – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >