FM: az idén 12 magyar kiállító mutatta be termékeit a BIOFACH szakkiállításon
Az idén 12 magyarországi kiállító mutatta be termékeit a Nemzetközi Bioélelmiszer és Bioáru Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakkiállításon (BIOFACH), amelyet február 9-11. között rendeztek Nürnbergben – közölte a Földművelésügyi Minisztérium (FM) csütörtökön az MTI-vel.
A szakkiállításon Magyarországot Tóth Katalin, az FM nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára képviselte.
A közlemény szerint a helyettes államtitkár kétoldalú megbeszélést folytatott Ryszard Zarudzki lengyel helyettes államtitkárral. A két fél egyeztetett a tejágazat kritikus helyzetéről, a sertéspiaci folyamatokról, valamint a biotermékek feldolgozásának lehetőségeiről és a biotermékek népszerűsítéséről.
A lengyel helyettes államtitkár kitért az országában nemrég bevezetett szupermarket-adóra, Tóth Katalin pedig beszámolt az élelmiszerlánc-felügyeleti díjjal kapcsolatos tapasztalatokról, a magyar gyakorlatot illetően megfogalmazott EU-bizottsági álláspontról.
Az FM közlemény szerint a felek kölcsönös támogatásukról biztosították egymást az agrárium területén, és egyetértettek abban, hogy szükség van a V4 országok érdekeinek hatékonyabb érvényesítésére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nébih az OMÉK-on: tudás, szórakozás és kóstolás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mentesen is teljesen
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rekordszámú kiállítóval tér vissza idén az Anuga Organic
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az első 100 nap, akár 70% kedvezmény – és 16,6 tonna megmentett élelmiszer! Több mint 63.000 megmentett termék, több mint 21 millió forint megtakarítás a vásárlóknak! -ez volt a PRÍMA OUTLET első száz napja. A java pedig csak most jön! A PRÍMA OUTLET, Magyarország első élelmiszer-outlet üzlete – amely a budapesti Récsei Centerben található Príma szupermarket része. Rövid működése alatt is bizonyította, hogy a fenntarthatóság és a kedvező árak kéz a kézben járhatnak. A nyitás óta több mint 63.000 terméket mentettünk meg a pazarlástól, ezzel mintegy 44 tonna* szén-dioxid kibocsátását előzve meg. Ezzel mintegy 44 tonna* szén-dioxid kibocsátását előzve meg. Ez akkora környezeti hatás, mintha egy átlagos magyar család 17 évnyi áramfogyasztását spóroltuk volna meg, ha a számításnál 2600kWh-val számoltunk. A vásárlók számára ez nemcsak környezeti, hanem jelentős anyagi előnyökkel is jár: a nyitás óta 21.737.043 forint megtakarítás keletkezett** az outlet áraknak köszönhetően, miközben minden termék a jól ismert PRÍMA minőséget képviseli. Ez annyit tesz, hogy átlagban termékenként 300-400Ft-nyit spórolnak vásárlóink. Az üzlet kínálata naponta változik, a polcokon helyet kapnak a csomagolássérült, közel lejáró, túlkészletezett, vagy a szortiment-frissítésből kikerülő termékek – mind kiváló minőségben, akár 70%-kal olcsóbban. „A PRÍMA OUTLET egyszerre nyújt kedvező árakat, magas minőséget és fenntartható megoldást az élelmiszer-pazarlás ellen. Büszkék vagyunk arra, hogy rövid idő alatt kézzelfogható eredményeket értünk el: több tízezer termék kapott új esélyt, a vásárlóink pedig több millió forintot spóroltak meg.” – mondta Breier Péter, tulajdonos. A PRÍMA OUTLET a Breier Csoport tagjaként továbbra is elkötelezett a vásárlói értékteremtés, a fenntarthatóság és az innováció mellett. A nyári árukészletből származó termékek most kerülnek az OUTLET polcaira. A PRÍMA OUTLET 100. működési napján ünnepélyesen bejelentésre került továbbá az is, hogy a Breier Cégcsoport által működtetett, Récsei Centerben lévő Príma üzletünk megállapodást kötött a Magyar Élelmiszerbank Egyesületével. Célja, hogy ne csupán az élelmiszer-pazarlás csökkentésével óvja a környezetet, hanem közvetlen segítséget nyújtson a nehéz helyzetben élő családoknak is. Így a PRÍMA OUTLET nemcsak a tudatos vásárlóknak kínál okos alternatívát, hanem valódi társadalmi értéket is teremt. * A szén-dioxid-megtakarítás becslés egy átlagos vegyes élelmiszer-kosár környezeti lábnyomán alapul. A számításnál feltételeztük, hogy a megmentett termékek összesített nettó tömege 16,6 tonna, és 1 kilogramm vegyes élelmiszer előállítása és szállítása átlagosan 2,7 kg CO₂-egyenérték kibocsátással jár. Ez a módszer széles körben alkalmazott iparági átlagon alapul; az egyes termékkategóriák tényleges értékei ennél alacsonyabbak vagy magasabbak is lehetnek. **a Vörösvár Kft. által üzemeltetett boltok, alap fogyasztói áraihoz viszonyítva. Sajtókapcsolat: Tóth Ferenc (marketingvezető) Vörösvár Kft. – a Breier Csoport tagja +36 30 177 8701 📧 ferenc.toth@cba-vorosvar.hu 🌐 www.vorosvarkft.hu/outlet Háttérinformáció: A Breier Csoport Magyarország egyik meghatározó, családi tulajdonban lévő kereskedelmi vállalatcsoportja, amely több mint 30 éve van jelen a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben. A cégcsoport zászlóshajója a Vörösvár Kft., amely 1992 óta üzemeltet CBA és PRÍMA szupermarketeket Budapesten és Pest megyében, mára 26 üzlettel. A Breier Csoport küldetése, hogy a minőséget és a helyi értékeket ötvözve kínáljon megbízható vásárlási élményt, miközben folyamatosan reagál a vásárlói igényekre és a piaci változásokra. Innovatív kezdeményezéseik közé tartozik a PRÍMA OUTLET megnyitása is, amely Magyarország első élelmiszer-outlet koncepciója. A Breier Csoport víziója, hogy helyi gyökerekkel rendelkező, országosan elismert minőségi márkát építsen, amely a tradícióra építve nyit a jövő felé, egységes arculattal, kimagasló szolgáltatási színvonallal és összetartó közösséggel.
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Vitaminpajzs a hideg ellen – BioTechUSA szerves vitamincsalád az őszi-téli hónapokra
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A SPAR dubai csoki ízű fagylaltja lett a legújabb magyar exporttermék
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >