Flesch Tamás: az ősz még hozhat erősödést a turizmusban
A júliusi turisztikai adatok alapján úgy tűnhet, hogy a magyar turizmus nehéz időszakon megy keresztül, azonban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke, Flesch Tamás optimista hangot ütött meg a Pénzcentrumnak adott interjújában. Szerinte a tengerparti nyaralások voltak a belföldi turizmus legfőbb riválisai, de a külföldi látogatók is ellensúlyozták a belföldi turizmus enyhe visszaesését.
Az adatok ugyan azt mutatják, hogy júliusban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma az előző évhez képest, de Flesch Tamás szerint a külföldi látogatók itt is fontos szerepet játszottak. Kiemelte, hogy a balatoni szállodák esetében az emberek szívesebben utaztak a tengerpartra, hiszen most végre lehet. A balatoni szállodák mégis telházasak voltak a hétvégéken, ami azt mutatja, hogy nincs olyan súlyos helyzet, mint ahogyan az első pillantásra tűnhet.
A szakértő elmondta, hogy az ősz a rendezvények és konferenciák szezonja a szállodák számára, ami komoly plusz bevételeket hoz majd. Emellett az SZÉP-kártyára kapott béren kívüli juttatások hideg élelmiszerekre történő költésének engedélyezése sem okozott komoly problémát, és az infláció csökkenésével több pénz maradhat az emberek zsebében, amit esetleg pihenésre is fordíthatnak az év további részében.
Kapcsolódó cikkeink
Viharos év a légi közlekedésben: fizetésképtelenséget jelentett légitársaságok világszerte
Az idei év nehézségei sok légitársaság számára jelentettek komoly kihívást.…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >