Flesch Tamás: az ősz még hozhat erősödést a turizmusban
A júliusi turisztikai adatok alapján úgy tűnhet, hogy a magyar turizmus nehéz időszakon megy keresztül, azonban a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke, Flesch Tamás optimista hangot ütött meg a Pénzcentrumnak adott interjújában. Szerinte a tengerparti nyaralások voltak a belföldi turizmus legfőbb riválisai, de a külföldi látogatók is ellensúlyozták a belföldi turizmus enyhe visszaesését.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/Hoteltargyak.jpg)
Az ősz a konferenciák szezonja
Az adatok ugyan azt mutatják, hogy júliusban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma az előző évhez képest, de Flesch Tamás szerint a külföldi látogatók itt is fontos szerepet játszottak. Kiemelte, hogy a balatoni szállodák esetében az emberek szívesebben utaztak a tengerpartra, hiszen most végre lehet. A balatoni szállodák mégis telházasak voltak a hétvégéken, ami azt mutatja, hogy nincs olyan súlyos helyzet, mint ahogyan az első pillantásra tűnhet.
A szakértő elmondta, hogy az ősz a rendezvények és konferenciák szezonja a szállodák számára, ami komoly plusz bevételeket hoz majd. Emellett az SZÉP-kártyára kapott béren kívüli juttatások hideg élelmiszerekre történő költésének engedélyezése sem okozott komoly problémát, és az infláció csökkenésével több pénz maradhat az emberek zsebében, amit esetleg pihenésre is fordíthatnak az év további részében.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >