Fillérekért, heti 75 órában dolgoztat a Shein
A Public Eye svájci érdekvédelmi csoport legfrissebb vizsgálata szerint a Shein, a kínai fast fashion óriás, továbbra sem tartja be az ígéretét a munkakörülmények javítására. A vállalat néhány beszállítójánál a dolgozók még mindig hetente 75 órát dolgoznak, ami jelentősen meghaladja a Shein magatartási kódexében szereplő heti 60 órás munkaidőt, beleértve a túlórát is.
A Public Eye által Guangzhou területén interjúzott 13 alkalmazott beszámolója szerint átlagosan napi 12 órát, heti hat-hét napot dolgoznak. A dolgozók bérei az első vizsgálat óta keveset változtak, havi 6000 és 10 000 jüan (298 ezer forint és 495 ezer forint) között mozognak, az alapbérük a túlórapénzek levonása után csupán 2400 jüan (120 ezer forint). Hibák esetén a dolgozóknak fizetés nélkül kell javítaniuk a problémát a saját munkaidejükben.
A gyárakban a megfigyelő kamerák száma is növekedett, amit a dolgozók úgy érzékelnek, hogy a felvételeket valós időben továbbítják a Sheinhez. Emellett a gyárakban gyermekek jelenlétét és tinédzserek munkavégzését is megfigyelték.
Shein több tízmillió dollárt fektetett be az ellátási láncuk irányításának és megfelelésének megerősítésére, és hangsúlyozta az iparági együttműködés fontosságát a beszállítói gyakorlat javítása érdekében. A biztonsági kamerákkal kapcsolatban a vállalat azt állította, hogy nem fér hozzá a felvételekhez, mivel ezek telepítése a beszállítók döntése volt. A gyermekmunka kérdésében a Shein azt kommunikálta, hogy minden jogsértést szigorúan kezelnek és pénzügyi támogatást nyújtanak gyermekgondozási központok létrehozásához.
Összességében bár a Shein tett némi előrelépést néhány területen, komoly aggodalmak továbbra is fennállnak a munkavállalói jogok és munkakörülmények tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >A Shein európai egységének árbevétele elérte a mintegy 7,7 milliárd eurót
A Shein divatplatform tavaly 7,68 milliárd eurós bevételt generált Európában,…
Tovább olvasom >Bajban van a Temu és a Shein
A vietnami kormány határidőt szabott a Shein és Temu online…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >