Fillérekért, heti 75 órában dolgoztat a Shein
A Public Eye svájci érdekvédelmi csoport legfrissebb vizsgálata szerint a Shein, a kínai fast fashion óriás, továbbra sem tartja be az ígéretét a munkakörülmények javítására. A vállalat néhány beszállítójánál a dolgozók még mindig hetente 75 órát dolgoznak, ami jelentősen meghaladja a Shein magatartási kódexében szereplő heti 60 órás munkaidőt, beleértve a túlórát is.
A Public Eye által Guangzhou területén interjúzott 13 alkalmazott beszámolója szerint átlagosan napi 12 órát, heti hat-hét napot dolgoznak. A dolgozók bérei az első vizsgálat óta keveset változtak, havi 6000 és 10 000 jüan (298 ezer forint és 495 ezer forint) között mozognak, az alapbérük a túlórapénzek levonása után csupán 2400 jüan (120 ezer forint). Hibák esetén a dolgozóknak fizetés nélkül kell javítaniuk a problémát a saját munkaidejükben.
A gyárakban a megfigyelő kamerák száma is növekedett, amit a dolgozók úgy érzékelnek, hogy a felvételeket valós időben továbbítják a Sheinhez. Emellett a gyárakban gyermekek jelenlétét és tinédzserek munkavégzését is megfigyelték.
Shein több tízmillió dollárt fektetett be az ellátási láncuk irányításának és megfelelésének megerősítésére, és hangsúlyozta az iparági együttműködés fontosságát a beszállítói gyakorlat javítása érdekében. A biztonsági kamerákkal kapcsolatban a vállalat azt állította, hogy nem fér hozzá a felvételekhez, mivel ezek telepítése a beszállítók döntése volt. A gyermekmunka kérdésében a Shein azt kommunikálta, hogy minden jogsértést szigorúan kezelnek és pénzügyi támogatást nyújtanak gyermekgondozási központok létrehozásához.
Összességében bár a Shein tett némi előrelépést néhány területen, komoly aggodalmak továbbra is fennállnak a munkavállalói jogok és munkakörülmények tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >