Fillérekért, heti 75 órában dolgoztat a Shein
A Public Eye svájci érdekvédelmi csoport legfrissebb vizsgálata szerint a Shein, a kínai fast fashion óriás, továbbra sem tartja be az ígéretét a munkakörülmények javítására. A vállalat néhány beszállítójánál a dolgozók még mindig hetente 75 órát dolgoznak, ami jelentősen meghaladja a Shein magatartási kódexében szereplő heti 60 órás munkaidőt, beleértve a túlórát is.
A Public Eye által Guangzhou területén interjúzott 13 alkalmazott beszámolója szerint átlagosan napi 12 órát, heti hat-hét napot dolgoznak. A dolgozók bérei az első vizsgálat óta keveset változtak, havi 6000 és 10 000 jüan (298 ezer forint és 495 ezer forint) között mozognak, az alapbérük a túlórapénzek levonása után csupán 2400 jüan (120 ezer forint). Hibák esetén a dolgozóknak fizetés nélkül kell javítaniuk a problémát a saját munkaidejükben.
A gyárakban a megfigyelő kamerák száma is növekedett, amit a dolgozók úgy érzékelnek, hogy a felvételeket valós időben továbbítják a Sheinhez. Emellett a gyárakban gyermekek jelenlétét és tinédzserek munkavégzését is megfigyelték.
Shein több tízmillió dollárt fektetett be az ellátási láncuk irányításának és megfelelésének megerősítésére, és hangsúlyozta az iparági együttműködés fontosságát a beszállítói gyakorlat javítása érdekében. A biztonsági kamerákkal kapcsolatban a vállalat azt állította, hogy nem fér hozzá a felvételekhez, mivel ezek telepítése a beszállítók döntése volt. A gyermekmunka kérdésében a Shein azt kommunikálta, hogy minden jogsértést szigorúan kezelnek és pénzügyi támogatást nyújtanak gyermekgondozási központok létrehozásához.
Összességében bár a Shein tett némi előrelépést néhány területen, komoly aggodalmak továbbra is fennállnak a munkavállalói jogok és munkakörülmények tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >Algoritmusok irányítják a kosarat – így alakítják át az online platformok a vásárlói döntéseket
Az impulzusvásárlás már nem csupán fogyasztói pszichológia, hanem üzleti modell:…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >