Fillérekért, heti 75 órában dolgoztat a Shein
A Public Eye svájci érdekvédelmi csoport legfrissebb vizsgálata szerint a Shein, a kínai fast fashion óriás, továbbra sem tartja be az ígéretét a munkakörülmények javítására. A vállalat néhány beszállítójánál a dolgozók még mindig hetente 75 órát dolgoznak, ami jelentősen meghaladja a Shein magatartási kódexében szereplő heti 60 órás munkaidőt, beleértve a túlórát is.
A Public Eye által Guangzhou területén interjúzott 13 alkalmazott beszámolója szerint átlagosan napi 12 órát, heti hat-hét napot dolgoznak. A dolgozók bérei az első vizsgálat óta keveset változtak, havi 6000 és 10 000 jüan (298 ezer forint és 495 ezer forint) között mozognak, az alapbérük a túlórapénzek levonása után csupán 2400 jüan (120 ezer forint). Hibák esetén a dolgozóknak fizetés nélkül kell javítaniuk a problémát a saját munkaidejükben.
A gyárakban a megfigyelő kamerák száma is növekedett, amit a dolgozók úgy érzékelnek, hogy a felvételeket valós időben továbbítják a Sheinhez. Emellett a gyárakban gyermekek jelenlétét és tinédzserek munkavégzését is megfigyelték.
Shein több tízmillió dollárt fektetett be az ellátási láncuk irányításának és megfelelésének megerősítésére, és hangsúlyozta az iparági együttműködés fontosságát a beszállítói gyakorlat javítása érdekében. A biztonsági kamerákkal kapcsolatban a vállalat azt állította, hogy nem fér hozzá a felvételekhez, mivel ezek telepítése a beszállítók döntése volt. A gyermekmunka kérdésében a Shein azt kommunikálta, hogy minden jogsértést szigorúan kezelnek és pénzügyi támogatást nyújtanak gyermekgondozási központok létrehozásához.
Összességében bár a Shein tett némi előrelépést néhány területen, komoly aggodalmak továbbra is fennállnak a munkavállalói jogok és munkakörülmények tekintetében.
Kapcsolódó cikkeink
A Shein elhalasztja londoni tőzsdei bevezetését: piaci kihívások és változó stratégiák
A népszerű kínai online divatkiskereskedő, a Shein elhalasztotta tervezett tőzsdei…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >