Fidelity hangulatfelmérés: Kína az elsők között heverheti ki a járványt
A kínai vállalatoknak nagyon jó esélyük van arra, hogy a leghamarabb és a legkisebb károkat elszenvedve kerüljenek ki a globális koronavírus-járványból – ez derült ki a Fidelity International 152 részvény- és kötvényelemzőjének körében elvégzett hangulatfelmérő (pulse-) körkérdésére adott válaszokból.
A Fidelity azon elemzői közül, akik arra számítanak, hogy a vírus csökkenteni fogja a vállalati jövedelmeket, a Kínával foglalkozók 85%-a úgy nyilatkozott, hogy szerintük a járvány okozta válság hatásait az év első felében sikerül megfékezni – míg a többi régiót lefedő szakembereinek 42%-a szerint a válság hatásai a második félévre is átnyúlnak majd.
Bár a Fidelity Kína-elemzőinek 87%-a úgy véli, a vírus ártani fog a jövedelmezőségnek (ez az összes régió közül a legmagasabb arány), ők egyben arra is számítanak, hogy ez a káros hatás kisebb lesz, mint a többi régióban.
Fiona O’Neill, a Fidelity International részvényelemzési igazgatóhelyettese (Deputy Head of Equity Research) így kommentálta az eredményeket: − Mivel Kína volt az első ország, amelyet a vírus megtámadott, logikusnak tűnik, hogy ő is fog a leggyorsabban talpra állni. De az, hogy a járvánnyal küzdő országok gazdasága milyen hamar fog magához térni, jelentős mértékben függ majd az egyes kormányok által hozott korlátozó intézkedésektől is.
A kínai hatóságok már a járvány viszonylag korai szakaszában úgy döntöttek, hogy szigorú utazási tilalmat rendelnek el az érintett területeken, és ez a jelek szerint jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy bár az ország gazdaságának komoly és széles körben érzékelhető megrázkódtatással kell szembenéznie, a talpra állás viszonylag gyors, a jövedelmekre gyakorolt hatás pedig összességében kisebb lesz – legalábbis, ha a járványnak nem lesz második hulláma.
A világ nyugati felén az erőfeszítések a vírus terjedésének megfékezésére összpontosítanak, de úgy, hogy közben a lehető legtovább próbálják kerülni a gazdasági szereplők működésének korlátozását. A kétféle megközelítés eredményessége közötti különbséget a válságnak ebben a szakaszában nehéz megjósolni.
Kapcsolódó cikkeink
Kínára figyel a Carlsberg
A dán Carlsberg, amely az előrejelzéseket felülmúló éves bevételről számolt…
Tovább olvasom >Fidelity Elemzői Felmérés 2024 – Már senki nem beszél az inflációról
A világjárvány óta első ízben elemzőink nagyobb hányada véli úgy,…
Tovább olvasom >Hazánk tovább erősíti az agrárkapcsolatait Kínával
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a Kína és Magyarország közötti mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >