Fiatalokra és tudatos fogyasztókra van szükség a mezőgazdaságban
Fiatalokra és tudatos fogyasztókra van szükség a mezőgazdaságban – mondta az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára Székesfehérváron.
Feldman Zsolt az AGRYA Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége „Vesd bele magad!” programjának sajtótájékoztatóján azt mondta: a mezőgazdaságban a gyakran emlegetett kihívások – a klímaváltozás és a piaci verseny – mellett problémát jelent, hogy idősödik a gazdatársadalom, valamint az, hogy kevés a tudatos fogyasztó.
Hozzátette: a kormány azért állt a program mellé, és lett annak fővédnöke Nagy István agrárminiszter, mert az segíti a jövő fiatal termelőit megtalálni, illetve az otthoni friss zöldség termelésével a résztvevő családok maguk is az egészséges és tudatos táplálkozás felé tehetnek lépéseket.
Az államtitkár arról is beszélt: a program a közös kertészkedéssel családokat építő tevékenység is egyben, és közösségi szinten a kormány családokat erősítő céljait is szolgálja.
Mikula Lajos, az AGRYA ügyvezető titkára kiemelte: a programmal azokat a szülőket kívánták megszólítani, akik azt szeretnék, hogy a gyermekük „testben és lélekben” is egészséges legyen. Az országos kezdeményezésben 944 család 1017 darab, közel kétezer forint értékű vetőmag csomagot kapott – a csomagok 18 százaléka Fejér, 12 százaléka pedig Csongrád megyébe került – és havonta élménybeszámolókat készítenek a közös kertészkedésről.
Örömtelinek nevezte, hogy a résztvevők közt alacsony a lemorzsolódás, a június végi adatok szerint 823 család minden hónapban küldött élménybeszámolót, közülük 131-en Fejér, 106-an pedig Csongrád megyéből.
Szakasics Zoltán, a székesfehérvári Auchan igazgatója kiemelte: a társaság Auchan az Ifjúságért Alapítványa 41 millió forintos keretösszegéből 3,2 millió forinttal támogatták az AGRYA kezdeményezését. Hangsúlyozta: beszerzési stratégiájukban előtérbe helyezik a helyi beszállítókat és a helyi termékeket, valamint áruházaik vonzáskörzetében a helyi közösségeket is támogatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet kap az aszályhelyzet
A kormány összehangolt cselekvési tervet készít az aszálykárok megelőzésére. Ennek…
Tovább olvasom >27 százalékkal csökkent a műtrágyaforgalom
2025 márciusában az egy hónappal korábbihoz képest 27 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >