Fiatalok: digitálisan, de személyesen is

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 08. 26. 08:35

A Mastercard júliusban bemutatta a legfiatalabb fogyasztói csoport, a 18–24 év közötti Z-generáció („Gen Z”) attitűdjeiről és viselkedéséről szóló új, közép-kelet-európai felmérés eredményeit. Ebből kiderül, hogy bár a fiatalok otthonosan mozognak a digitális technológiákban, a kapcsolatok és a személyes találkozások kiemelkedően fontosak számukra. Emellett elkötelezettek a társadalmi és környezeti kihívások megoldásában, és ezt várják el a különböző márkáktól is.

A technológia iránt fogékony, mindig online generáció számára az e-kereskedelem természetes környezet – 76%-uk havonta legalább egyszer vásárol online. Ebben a magyar adat egyezik a közép-európai átlaggal, főként ruházati (60%), élelmiszer (45%) vagy szépségápolási termékeket (41%) vásárolnak a webáruházakban. Ugyanakkor ártudatos vásárlók és a promóciók szerelmesei is: 74%-uk azt állítja, hogy mindig utánanéz a különböző kereskedők ajánlatainak a fizetés előtt, 77%-uk pedig ellenőrzi, hogy a termék máshol elérhető-e akcióban.

A fizikai vásárlások során a fiatalok a készpénzmentes fizetést részesítik előnyben, amely az általuk keresett kényelmet és gyorsaságot kínálja. A Mastercard tanulmányában megkérdezettek 80%-a fizet kártyával (Mo: 72%), és 61%-uk gyakrabban használja ezt, mint a készpénzt (Mo: 59%).

Az érintésmentes fizetés népszerűsége soraikban gyorsan növekszik: a Z-generációs fogyasztók 58%-a már használja ezt a módszert (Magyarország: 49%), és 29%-uk tervezi, hogy a jövőben is így fog fizetni (Mo: 32%). //

Kapcsolódó cikkeink