Csak a magyar vállalkozók 27 százaléka számít fiatalnak
A magyar vállalkozók 27 százaléka tartozik a 40 év alatti korcsoportba, csupán ők számítanak fiatal vállalkozónak, miközben 19 ezer olyan cég van az országban, amelynek 65 évnél idősebb a tulajdonosa – mondta a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének (Fivosz) elnöke az M1 aktuális csatornán.
Kovács Patrik szerint a magyar gazdaság szempontjából a következő 10 év kritikus lesz, ugyanis a magyar vállalkozások legnagyobb része, főleg a kis- és középvállalkozások (kkv) a rendszerváltás után jöttek létre. Ezeknek a vállalkozásoknak a tulajdonosai mára már a nyugdíjkorhatár közelébe értek.
A helyzet megoldása érdekében sokkal több fiatal (18-40 év közötti) vállalkozóra és a generációváltás elősegítésére van szükség – mondta.
Kovács Patrik kiemelte: a Fivosz a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével (VOSZ) és a kamarákkal azon dolgozik, hogyan hidat építsen a generációk között.
A Fivosz munkájáról elmondta: a szövetség a fiatalok vállalkozóvá válását, valamint a már meglévő vállalkozások további terjeszkedését, külpiacokra jutását is segíti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beszámoló a FIVOSZ HR-konferenciájáról
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon…
Tovább olvasom >Szakmai szervezetek a HoReCa jövőjéért
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozata együttműködési…
Tovább olvasom >Szakmai szervezetek összefogása a vendéglátás jövőéért
Együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Marketing Szövetség HoReCa és…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >