Fesztiválokról mentett élelmiszert a Lidl
A Lidl Magyarország a kiskereskedelmi láncok közül elsőként idén új akcióba kezdett, melynek köszönhetően több mint félezer rászorulót támogatott nyári kitelepülései során. Felelős vállalatként célul tűzte ki, hogy az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Balaton-átúszáson keletkezett élelmiszerfeleslegével segítse a nehéz körülmények között élőket és egyúttal megóvja ezzel a környezetet is.

Jótékony céllal
A Lidl Magyarország számára évek óta kulcsfontosságú, hogy mind társadalmi, mind környezeti szempontból felelős vállalatként működjön. Folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy a már megvalósított intézkedésein túl, hogyan tudja ökológiai lábnyomát csökkenteni, adományozási programjának keretében pedig kiemelten kezeli a rászorulók támogatását. A vállalat élelmiszermentési akciójában ezúttal a két terület szorosan összefonódott, hiszen a fesztiválok során a megmaradt pékárukat, zöldségeket, valamint gyümölcsöket jótékony célja ajánlotta fel. Érdekesség, hogy a pékáruk között gluténmentes változat is megtalálható volt, amely különösen nagy segítségnek bizonyult.
„Mind a rendezvényeken, mind az áruházi tevékenységünk során precíz tervezés által törekszünk arra, hogy minimálisra csökkentsük az élelmiszerfelesleget, ami pedig mégis megmaradna, az jó helyre kerüljön. Az idei nyár során – a kiskereskedelmi láncok közül előként – három helyszínen, az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Balaton-átúszáson valósult meg élelmiszermentés, amely lehetővé tette, hogy közreműködő partnereinknek köszönhetően több mint félezer embert támogassunk adományainkkal. A rászorulók megsegítésén túl pedig a környezetünket is óvjuk, hiszen így megelőzhető az élelmiszer-hulladék keletkezése”
– emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Az élelmiszerfelesleg jótékony célú hasznosításán túl a diszkontlánc szelektív hulladékgyűjtés biztosításával is igyekszik hozzájárulni a fesztiválmegjelenések környezeti hatásainak mérsékléséhez. A vállalat nem csak a Lidl FesztMarketekben és a Balaton-átúszás során válogatta szelektíven a hulladékot, hanem a vásárlóinak és a résztvevőknek is biztosított erre lehetőséget.
Kapcsolódó cikkeink
Újra itt a Lidl-kollekció: logózott ruhák, papucsok és kiegészítők a boltokban
A Lidl 2025. július 24-től ismét elhozza saját márkás ruházati…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >