Fesztiválokról mentett élelmiszert a Lidl
A Lidl Magyarország a kiskereskedelmi láncok közül elsőként idén új akcióba kezdett, melynek köszönhetően több mint félezer rászorulót támogatott nyári kitelepülései során. Felelős vállalatként célul tűzte ki, hogy az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Balaton-átúszáson keletkezett élelmiszerfeleslegével segítse a nehéz körülmények között élőket és egyúttal megóvja ezzel a környezetet is.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/08/lidl-italia-expands-range-of-climate-neutral-products-300x174.webp)
Jótékony céllal
A Lidl Magyarország számára évek óta kulcsfontosságú, hogy mind társadalmi, mind környezeti szempontból felelős vállalatként működjön. Folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy a már megvalósított intézkedésein túl, hogyan tudja ökológiai lábnyomát csökkenteni, adományozási programjának keretében pedig kiemelten kezeli a rászorulók támogatását. A vállalat élelmiszermentési akciójában ezúttal a két terület szorosan összefonódott, hiszen a fesztiválok során a megmaradt pékárukat, zöldségeket, valamint gyümölcsöket jótékony célja ajánlotta fel. Érdekesség, hogy a pékáruk között gluténmentes változat is megtalálható volt, amely különösen nagy segítségnek bizonyult.
„Mind a rendezvényeken, mind az áruházi tevékenységünk során precíz tervezés által törekszünk arra, hogy minimálisra csökkentsük az élelmiszerfelesleget, ami pedig mégis megmaradna, az jó helyre kerüljön. Az idei nyár során – a kiskereskedelmi láncok közül előként – három helyszínen, az EFOTT-on, a Campus Fesztiválon és a Balaton-átúszáson valósult meg élelmiszermentés, amely lehetővé tette, hogy közreműködő partnereinknek köszönhetően több mint félezer embert támogassunk adományainkkal. A rászorulók megsegítésén túl pedig a környezetünket is óvjuk, hiszen így megelőzhető az élelmiszer-hulladék keletkezése”
– emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Az élelmiszerfelesleg jótékony célú hasznosításán túl a diszkontlánc szelektív hulladékgyűjtés biztosításával is igyekszik hozzájárulni a fesztiválmegjelenések környezeti hatásainak mérsékléséhez. A vállalat nem csak a Lidl FesztMarketekben és a Balaton-átúszás során válogatta szelektíven a hulladékot, hanem a vásárlóinak és a résztvevőknek is biztosított erre lehetőséget.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >