Férfiasodó parfümpiac
Az MEMRB Piackutató Iroda adatai szerint a parfümpiac a felmért kiskereskedelmi csatornákban eladott darabszámot vizsgálva 10 százalékos, értékben pedig 9 százalékos növekedést mutat a 2006. szeptember–2007. augusztusi időszakban az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A hölgyek körében egyelőre kedveltebb a parfümök használata, hiszen a kategórián belül tíz eladott termékből hét női. A férfiparfümök szegmense esetében viszont nagyobb növekedés figyelhető meg: 19 százalék mennyiségben és 12,5 százalék értékben, a női parfümök 7-7 százalékos mennyiségi és értékbeni növekedésével szemben. A felmért kiskereskedelmi piacon a drogériák jelentőségének növekedése a jellemző: mind a női és a férfiparfümök szegmensében majdnem 10 százalékponttal növelték részesedésüket. A drogériák után a parfümériák, majd a hipermarketek a legfontosabb üzlettípusok.
A karácsonyi időszak nagy jelentőségű mind a gyártók, mind a kereskedelem szempontjából, hiszen a női termékek esetében a forgalom 37 százaléka, míg a férfiszegmensben a forgalom 41 százaléka a november–decemberi időszakban realizálódik.
Számos illatmárkának van a dezodorok közé tartozó úgynevezett pumpás spray változata, amelyek egyre népszerűbbek, valószínűsíthetően a parfümöknél sokkal alacsonyabb áruknak köszönhetően. A parfüm és pumpás spray változattal egyaránt rendelkező nagyobb márkák többségénél megfigyelhető, hogy a pumpás spray erősíti a márka pozícióját, s nem csökken a parfümök forgalma.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >