Férfiasodó parfümpiac
Az MEMRB Piackutató Iroda adatai szerint a parfümpiac a felmért kiskereskedelmi csatornákban eladott darabszámot vizsgálva 10 százalékos, értékben pedig 9 százalékos növekedést mutat a 2006. szeptember–2007. augusztusi időszakban az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A hölgyek körében egyelőre kedveltebb a parfümök használata, hiszen a kategórián belül tíz eladott termékből hét női. A férfiparfümök szegmense esetében viszont nagyobb növekedés figyelhető meg: 19 százalék mennyiségben és 12,5 százalék értékben, a női parfümök 7-7 százalékos mennyiségi és értékbeni növekedésével szemben. A felmért kiskereskedelmi piacon a drogériák jelentőségének növekedése a jellemző: mind a női és a férfiparfümök szegmensében majdnem 10 százalékponttal növelték részesedésüket. A drogériák után a parfümériák, majd a hipermarketek a legfontosabb üzlettípusok.
A karácsonyi időszak nagy jelentőségű mind a gyártók, mind a kereskedelem szempontjából, hiszen a női termékek esetében a forgalom 37 százaléka, míg a férfiszegmensben a forgalom 41 százaléka a november–decemberi időszakban realizálódik.
Számos illatmárkának van a dezodorok közé tartozó úgynevezett pumpás spray változata, amelyek egyre népszerűbbek, valószínűsíthetően a parfümöknél sokkal alacsonyabb áruknak köszönhetően. A parfüm és pumpás spray változattal egyaránt rendelkező nagyobb márkák többségénél megfigyelhető, hogy a pumpás spray erősíti a márka pozícióját, s nem csökken a parfümök forgalma.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >