FEOSZ: egyre kiszolgáltatottabbak a fogyasztók
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint a jogszabályok megalkotásánál eddig is csak tessék-lássék vették figyelembe a civil fogyasztóvédők javaslatait, most viszont már egyszerűen átlépnek rajtuk.
Nő a fogyasztók kiszolgáltatottsága a cégekkel szemben – összegezte Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) ügyvezető elnöke az idei év tapasztalatait. Szerinte ha az általuk tett javaslatokat figyelembe vették volna a törvényhozásnál, úgy a fogyasztóknak könnyebb lenne az életük.
Így a kereskedőcégeknek továbbra is csak „törekedniük" kell arra, hogy az észlelt termékhibákat 15 napon belül kijavítsák. Baranovszky szerint a cégek ezzel tudatosan visszaélnek, így nálunk nem tartanak fenn szerelő műhelyt, a hibás terméket külföldre küldik ki, így a fogyasztónak nem ritkán 3-4 hónapot is várnia kell a javításra.
Az utazási szolgáltatások kapcsán az Öt földrész utazási iroda és a Sky Europe csődje is rámutatott, mennyire kiszolgáltatottak a fogyasztók. Jelenleg uniós rendelet szabályozza, hogy járattörlés esetén mikor fizet a szolgáltató. Ám a cégek ezt meglehetős sajátosan értelmezik, illetve gyakran vis majorra hivatkozva próbálják megkerülni a fizetés kötelezettségét. A FEOSZ az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumnál próbált ez ügyben módosítást kérni, ám a minisztérium továbbirányította a fogyasztóvédőket Brüsszelbe, mondván, uniós szintű jogszabályról van szó.
Baranovszky György szerint megfigyelhető, hogy a kormányzat szereti úgy feltüntetni magát, mintha konzultálna a civil fogyasztóvédőkkel. Az esetek többségében viszont látszategyeztetésről van szó. Az utóbbi időben ráadásul ezek is megszűntek, így a FEOSZ ügyvezető elnöke szerint mostanában már el sem juttatják a tervezett jogszabályok szövegét egyeztetésre.
A területért felelős Szociális és Munkaügyi Minisztériumról szólva Baranovszky úgy fogalmazott: a tárca gyenge érdekérvényesítő képességgel rendelkezik a gazdasági vállalkozásokkal szemben – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >