FEOSZ: egyre kiszolgáltatottabbak a fogyasztók
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint a jogszabályok megalkotásánál eddig is csak tessék-lássék vették figyelembe a civil fogyasztóvédők javaslatait, most viszont már egyszerűen átlépnek rajtuk.
Nő a fogyasztók kiszolgáltatottsága a cégekkel szemben – összegezte Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) ügyvezető elnöke az idei év tapasztalatait. Szerinte ha az általuk tett javaslatokat figyelembe vették volna a törvényhozásnál, úgy a fogyasztóknak könnyebb lenne az életük.
Így a kereskedőcégeknek továbbra is csak „törekedniük" kell arra, hogy az észlelt termékhibákat 15 napon belül kijavítsák. Baranovszky szerint a cégek ezzel tudatosan visszaélnek, így nálunk nem tartanak fenn szerelő műhelyt, a hibás terméket külföldre küldik ki, így a fogyasztónak nem ritkán 3-4 hónapot is várnia kell a javításra.
Az utazási szolgáltatások kapcsán az Öt földrész utazási iroda és a Sky Europe csődje is rámutatott, mennyire kiszolgáltatottak a fogyasztók. Jelenleg uniós rendelet szabályozza, hogy járattörlés esetén mikor fizet a szolgáltató. Ám a cégek ezt meglehetős sajátosan értelmezik, illetve gyakran vis majorra hivatkozva próbálják megkerülni a fizetés kötelezettségét. A FEOSZ az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumnál próbált ez ügyben módosítást kérni, ám a minisztérium továbbirányította a fogyasztóvédőket Brüsszelbe, mondván, uniós szintű jogszabályról van szó.
Baranovszky György szerint megfigyelhető, hogy a kormányzat szereti úgy feltüntetni magát, mintha konzultálna a civil fogyasztóvédőkkel. Az esetek többségében viszont látszategyeztetésről van szó. Az utóbbi időben ráadásul ezek is megszűntek, így a FEOSZ ügyvezető elnöke szerint mostanában már el sem juttatják a tervezett jogszabályok szövegét egyeztetésre.
A területért felelős Szociális és Munkaügyi Minisztériumról szólva Baranovszky úgy fogalmazott: a tárca gyenge érdekérvényesítő képességgel rendelkezik a gazdasági vállalkozásokkal szemben – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >