Fenntarthatósági tanúsítványt kapott a Penny Market
Fenntarthatósági és energiagazdálkodással kapcsolatos törekvései elismeréseként a Penny Market Magyarország Kft. elnyerte az ISO 50001 minősítést, így mostantól a nemzetközi szabványt valamennyi magyarországi üzletben, raktárban és irodában alkalmazzák.
Miután a Penny Market jelentős összeget fektetett az energiagazdálkodásba, a vállalat mára 216, az ISO 50001 szabványnak megfelelő üzlettel és 3 logisztikai raktárral rendelkezik. Ezzel a Penny Market az egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánc Magyarországon, amely elnyerte ezt a tanúsítványt.
„A fenntarthatóság, a környezetvédelem és a korszerű termelési körülmények egyaránt kulcsfontosságúak cégcsoportunk számára, a tanúsítvány elnyerése pedig azt igazolja, hogy jó úton járunk” – mondta Florian Naegele, a Penny Market ügyvezető igazgatója. „Az energiagazdálkodással kapcsolatos lépéseink egy hosszú távú folyamat eredménye, amely minden munkatársunktól jelentős elkötelezettséget és erőforrást kívánt. A terveink azonban természetesen nem állnak meg ezen a ponton, így az energiahatékonyság jegyében folytatjuk fejlesztéseinket ” – tette hozzá az ügyvezető.
A vállalat 2018-ra középtávú beruházási tervet állított össze, amely magában foglalja többek között az üzletek és logisztikai központok LED-világítással való ellátását, a fűtési rendszerek korszerűsítését, valamint napelemes és energia-monitoring rendszerek telepítését. A Penny Market vállalja, hogy a beruházási tervben megfogalmazott lépéseket 2022-ig teljesíti.
Az ISO 50001 energiairányítási rendszerszabvány egy olyan eszköz, amely segíti a cégeket energetikai célkitűzéseik elérésében. A Penny Market az ISO 50001 keretében számos feladatot vállalt: „Célunk, hogy a következő négy évben 10 százalékkal csökkentsük az eladótér fajlagos villamosenergia-felhasználását, és 5 százalékkal csökkentsük személygépkocsi-flottánk fajlagos üzemanyag-felhasználását. Emellett vállaljuk, hogy 2022-ig 2 százalékra növeljük a megújuló energiafelhasználás részarányát” – összegezte Silke Janz, a Penny Market Magyarország ügyvezető asszonya.
A tanúsítvány megszerzésével a vállalat teljesíti az Európai Unió által megszabott energiahatékonysági irányelvek jogi kötelezettségeit, amelyek a jelentős energiatakarékosság mellett csökkentik a működéssel járó költségeket, és folyamatosan fejlesztik a vállalat fenntarthatósági megítélését..
A folyamatos fejlődés jegyében a Penny Market célja, hogy az anyavállalat (Rewe-csoport) fenntarthatósági stratégiájához igazodva 23 százalékkal csökkenjen a fajlagos szén-dioxid kibocsátása 2022-ig.
A vállalat ügyel arra, hogy munkatársait és energetikai szakembereit is folyamatos képzésekben részesítse ily módon növelve az elkötelezettséget és a tudatosságot.
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >A tojástermelők szövetsége szerint olcsó import tojásokkal veszélyezteti a magyar piacot a Penny Market
Olcsó külföldi étkezési tojások jelentek meg a Penny Market magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >