Fenntarthatósági kisokos
Az Auchan Green Weeks kampányában két héten át fenntartható termékek kerültek előtérbe az áruházakban. A termékek besorolására számos kifejezést és védjegyet használnak a címkén vagy csomagoláson, amelyek között nem könnyű kiigazodni. Az áruházlánc segítségül összegyűjtött néhányat a leggyakoribbak közül.
Fair Trade
A méltányos kereskedelem szimbóluma, amely tanúsítja, hogy a terméket tisztességes fizetés és munkakörülmények között állították elő. Ha ilyen terméket vásárolunk, azzal támogatjuk a fejlődő országok termelőinek egyenlőségét.
Mőbiusz Szalag
Az egyik legismertebb jelzés. Önmagában használva azt jelenti, hogy a termék alkalmas az újrahasznosításra. (Bár arra nem jelent garanciát, hogy ez valóban meg is történik.)
Ha az ábrán százalékos érték is látható, az azt jelzi, hogy milyen arányban tartalmaz az árucikk újrahasznosítható anyagot.
Demeter
Az egyik legrégebbi bio élelmiszer védjegy, 1928-ban alapították. Garantálja, hogy a termék biodinamikus gazdálkodásból származik.
FSC
Az 1993-ban létrehozott Forest Stewardship Council szimbóluma, mely a fenntartható erdőgazdálkodásra fókuszál. Az ilyen védjeggyel ellátott termékek előállításánál figyelembe vették az ökológiai egyensúly fenntartását és a helyi lakosság érdekeit is.
ICEA
Az ICEA az ökológiai gazdálkodók számára kínál tanúsítványokat a piacon, amelyet külföldi testületek is elismernek, és nemzeti illetve nemzetközi intézmények akkreditálnak.
Rainforest Alliance
A tanúsítvány garantálja, hogy a termék életútja nyomon követhető a termőföldtől egészen a fogyasztóig. Fókuszában a fenntarthatóság, az esőerdők és a klíma, illetve az emberi jogok védelme áll.
Zöld Pont
A „Grüne Punkt” védjegy biztosíték arra, hogy a termék gyártója befizette a csomagolás ártalmatlanítására, visszagyűjtésére és újrahasznosítására vonatkozó díjat.
rePET
A logó azt jelzi, hogy a termék vagy a csomagolása hány százalékban tartalmaz újrahasznosított PET-et.
OEKO-TEX Standard 100
Az ezzel a logóval ellátott szövettermékek egyáltalán nem tartalmaznak olyan anyagokat, amelyeknek egészségkárosító hatása lehet.
Európai Unió Ökocímkéje
Az 1992-ben létrehozott EU Ecolabel védjegy arra szolgál, hogy garantálja a termék magas minőségét, és környezetbarát eredetét. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >