Fenntarthatósági kisokos
Az Auchan Green Weeks kampányában két héten át fenntartható termékek kerültek előtérbe az áruházakban. A termékek besorolására számos kifejezést és védjegyet használnak a címkén vagy csomagoláson, amelyek között nem könnyű kiigazodni. Az áruházlánc segítségül összegyűjtött néhányat a leggyakoribbak közül.
Fair Trade
A méltányos kereskedelem szimbóluma, amely tanúsítja, hogy a terméket tisztességes fizetés és munkakörülmények között állították elő. Ha ilyen terméket vásárolunk, azzal támogatjuk a fejlődő országok termelőinek egyenlőségét.
Mőbiusz Szalag
Az egyik legismertebb jelzés. Önmagában használva azt jelenti, hogy a termék alkalmas az újrahasznosításra. (Bár arra nem jelent garanciát, hogy ez valóban meg is történik.)
Ha az ábrán százalékos érték is látható, az azt jelzi, hogy milyen arányban tartalmaz az árucikk újrahasznosítható anyagot.
Demeter
Az egyik legrégebbi bio élelmiszer védjegy, 1928-ban alapították. Garantálja, hogy a termék biodinamikus gazdálkodásból származik.
FSC
Az 1993-ban létrehozott Forest Stewardship Council szimbóluma, mely a fenntartható erdőgazdálkodásra fókuszál. Az ilyen védjeggyel ellátott termékek előállításánál figyelembe vették az ökológiai egyensúly fenntartását és a helyi lakosság érdekeit is.
ICEA
Az ICEA az ökológiai gazdálkodók számára kínál tanúsítványokat a piacon, amelyet külföldi testületek is elismernek, és nemzeti illetve nemzetközi intézmények akkreditálnak.
Rainforest Alliance
A tanúsítvány garantálja, hogy a termék életútja nyomon követhető a termőföldtől egészen a fogyasztóig. Fókuszában a fenntarthatóság, az esőerdők és a klíma, illetve az emberi jogok védelme áll.
Zöld Pont
A „Grüne Punkt” védjegy biztosíték arra, hogy a termék gyártója befizette a csomagolás ártalmatlanítására, visszagyűjtésére és újrahasznosítására vonatkozó díjat.
rePET
A logó azt jelzi, hogy a termék vagy a csomagolása hány százalékban tartalmaz újrahasznosított PET-et.
OEKO-TEX Standard 100
Az ezzel a logóval ellátott szövettermékek egyáltalán nem tartalmaznak olyan anyagokat, amelyeknek egészségkárosító hatása lehet.
Európai Unió Ökocímkéje
Az 1992-ben létrehozott EU Ecolabel védjegy arra szolgál, hogy garantálja a termék magas minőségét, és környezetbarát eredetét. //
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >