Fenntarthatóság és reklám
Évente százával, meglehet ezrével kerülnek piacra új, többnyire az aktuális trendekhez igazodó gin- és vodkamárkák – nehéz kitűnni velük a tömegből. A termékfejlesztők magától értetődő ötlete: alkalmazkodás az általános makrotrendekhez, például a fenntarthatóság gondolatához. Ennek a megközelítésnek a gyümölcse például a világ első klímapozitívnak nevezett gine, a – természetesen a klímaváltozás elleni harc jegyében készülő – zöldborsó alapú Nádar, amelyből egy 700 ml-es palack karbonlábnyoma 1,54 kg CO2.
Extrém magasságokba tart a brooklyni Air Co. cég által készített, hasonló nevű vodka, amelyet két, az elektrokémiában jártas szakember gyárt helyi italgyártókkal együttműködésben: szén-dioxidból állítanak elő etanolt elektromos áram segítségével. Az alapanyaga tehát víz és CO2 – elvben valóban nehéz „környezetbarátabbat” elképzelni (áram ide vagy oda!). A 40% alkoholtartalmú ital állítólag remek koktélalapanyag, az viszont egészen biztos, hogy a palackja nagyon elegáns!//
Kapcsolódó cikkeink
A klímaváltozás elleni fellépés közös cselekvést kíván
A héten Brüsszelben rendezték meg az agrárkutatás és -innováció legnagyobb…
Tovább olvasom >Saját virtuális erdeje lehet bárkinek a WWF mobilalkalmazásával
A WWF Magyarország által kifejlesztett ÉnErdőm mobilalkalmazással bárki létrehozhatja saját…
Tovább olvasom >Élelmiszerek egyesült államokbeli exportjáról tárgyalt az agrárminiszter
A magyar víziszárnyasok amerikai exportjáról és a mangalicasonka szállításának lehetőségeiről…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túri Anikó: a lakosság szinte teljes egészében felhasználta a SZÉP-kártyákon lévő „alvópénzeket”
A lakosság szinte teljes egészében felhasználta a SZÉP-kártyákon lévő „alvópénzeket”…
Tovább olvasom >A vízparti üdülőhelyeket népszerűsíti az MTÜ
A vízparti üdülőhelyek népszerűsítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elindította…
Tovább olvasom >Visa: a külföldre utazó magyarok 83 százaléka bankkártyával fizet
Idén külföldre a magyarok 32 százaléka tervez utazni, közülük 83…
Tovább olvasom >