Fenntarthatóság és reklám
Évente százával, meglehet ezrével kerülnek piacra új, többnyire az aktuális trendekhez igazodó gin- és vodkamárkák – nehéz kitűnni velük a tömegből. A termékfejlesztők magától értetődő ötlete: alkalmazkodás az általános makrotrendekhez, például a fenntarthatóság gondolatához. Ennek a megközelítésnek a gyümölcse például a világ első klímapozitívnak nevezett gine, a – természetesen a klímaváltozás elleni harc jegyében készülő – zöldborsó alapú Nádar, amelyből egy 700 ml-es palack karbonlábnyoma 1,54 kg CO2.
Extrém magasságokba tart a brooklyni Air Co. cég által készített, hasonló nevű vodka, amelyet két, az elektrokémiában jártas szakember gyárt helyi italgyártókkal együttműködésben: szén-dioxidból állítanak elő etanolt elektromos áram segítségével. Az alapanyaga tehát víz és CO2 – elvben valóban nehéz „környezetbarátabbat” elképzelni (áram ide vagy oda!). A 40% alkoholtartalmú ital állítólag remek koktélalapanyag, az viszont egészen biztos, hogy a palackja nagyon elegáns!//
Kapcsolódó cikkeink
Az ország több pontján gyümölcsoltó napot szerveznek a magyar gyümölcs tájfajták napja alkalmából
Fát olts, ne másokat! címmel az ország több pontján gyümölcsoltó…
Tovább olvasom >Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >Tavaszi fagyveszély megint: a klímaváltozás miatt egyre nagyobb veszélyben a hazai gyümölcstermesztés
2025-ben is az átlagosnál korábban kezdődött a rügyfakadás és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A turizmusra is kihat a járvány eszkalációja
Bár a ragadós száj- és körömfájás vírusa emberre nem veszélyes,…
Tovább olvasom >Patkány a levesben, rovar a tálban – több mint 1900 Sukiya éttermet zárnak be Japánban
Kellemetlen incidens rázta meg Japán egyik legismertebb gyorsétterem-láncát: a Sukiya,…
Tovább olvasom >Intelligens italpromóció – A nap képe
Hogy miért kevernek az emberek koktélokat egyre gyakrabban otthon, annak…
Tovább olvasom >