Fenntarthatóság és reklám
Évente százával, meglehet ezrével kerülnek piacra új, többnyire az aktuális trendekhez igazodó gin- és vodkamárkák – nehéz kitűnni velük a tömegből. A termékfejlesztők magától értetődő ötlete: alkalmazkodás az általános makrotrendekhez, például a fenntarthatóság gondolatához. Ennek a megközelítésnek a gyümölcse például a világ első klímapozitívnak nevezett gine, a – természetesen a klímaváltozás elleni harc jegyében készülő – zöldborsó alapú Nádar, amelyből egy 700 ml-es palack karbonlábnyoma 1,54 kg CO2.
Extrém magasságokba tart a brooklyni Air Co. cég által készített, hasonló nevű vodka, amelyet két, az elektrokémiában jártas szakember gyárt helyi italgyártókkal együttműködésben: szén-dioxidból állítanak elő etanolt elektromos áram segítségével. Az alapanyaga tehát víz és CO2 – elvben valóban nehéz „környezetbarátabbat” elképzelni (áram ide vagy oda!). A 40% alkoholtartalmú ital állítólag remek koktélalapanyag, az viszont egészen biztos, hogy a palackja nagyon elegáns!//
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen fog javulni az ország vízmegtartó képessége
A már jelenleg is futó és tervezett fejlesztéseknek köszönhetően a…
Tovább olvasom >Klimatikus ízválság: veszélyben a gin karakteres zamata?
A gin ízvilágát meghatározó borókabogyók is megsínylik a klímaváltozást –…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Filmvetítéssel és késő esti nyitvatartással is várják a fővárosi fürdők nyáron a közönséget
Az iskolai nyári szünet kezdetével változatos programokkal várják a vendégeket…
Tovább olvasom >Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi…
Tovább olvasom >Az útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalókat tett közzé a NAV
Összeállítást tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV)…
Tovább olvasom >