Fenntarthatóság a fogyasztói magatartásban: a Mintel globális jelentése 2024-25
A globális gazdasági kihívások és ingadozó árfolyamok ellenére a fenntarthatóság iránti elkötelezettség továbbra is növekszik a fogyasztók körében. A Mintel legújabb, 2024-25-ös fenntarthatósági jelentése bemutatja, hogyan változnak a fogyasztói magatartások világszerte, és milyen hatást gyakorolnak ezek a trendek a vállalkozásokra.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/07/hands-cupping-plant-save-environment-campaign-1024x683.jpg)
A fogyasztók egyre inkább az organikus termékek és növényi alapú étrendek felé fordulnak – kép: rawpixel.com
A jelentés célja és fontossága
A Mintel Global Outlook on Sustainability a világ vezető fogyasztói fenntarthatósági tanulmánya, amely nyomon követi a környezeti és társadalmi prioritásokat, vásárlási trendeket és elkötelezettségeket a legnagyobb gazdaságokban. A jelentés értékes betekintést és inspirációt nyújt a vállalkozásoknak arra vonatkozóan, hogyan pozicionálják és priorizálják termékeiket és szolgáltatásaikat egyre inkább fenntarthatóság-tudatos világban.
A jelentés szerint a háztartási fogyasztás felelős a globális kibocsátások 60-70%-áért, így a fogyasztói magatartások és az üzleti gyakorlatok változása kulcsfontosságú a fenntarthatósági célok eléréséhez.
A jelentés főbb témái
A jelentés három kritikus témakörre összpontosít:
- A fogyasztók érzései és attitűdjei: Felméri, hogy a fogyasztók milyen aggodalmakat táplálnak, mennyire optimisták és hatékonyak érzik magukat, valamint politikai hozzáállásukat a klímaigazságosság, kereskedelem és kormányzati intézkedések kapcsán.
- Fogyasztói magatartás: Részletesen elemzi, hogy a fogyasztók mit tesznek és vásárolnak, valamint hogyan illeszkedik a fenntarthatóság vásárlási prioritásaik közé.
- Kihívások és megoldások: Foglalkozik a fogyasztók csökkentett hatásérzetének, a „érték/cselekvés rés” kihívásának, valamint a vállalati állításokkal szembeni hozzáállásuk és a fenntarthatóság elhanyagolásának kérdéseivel. Elemzi a legjobb taktikákat és megközelítéseket, hogy a felelős termékek és politikák vonzóak legyenek a fogyasztók számára.
A jelentés részletei
A felmérés 10 000 válaszadó bevonásával készült, tíz vezető gazdaságban: USA, Brazília, Egyesült Királyság, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Németország, Kína, Japán és India.
Az elemzés rávilágít a változó magatartásokra az étrend, újrahasznosítás, divat, élelmiszer-vásárlás, energiafogyasztás és közlekedés terén. Megvizsgálja, hogy a fogyasztók és a márkák hogyan érhetik el a legnagyobb hatást, és milyen marketingkommunikációs elemeket és címkéket tartanak fontosnak.
Fenntartható viselkedési minták
A jelentés szerint a legnépszerűbb fenntartható viselkedési formák a következők:
- Újrahasznosított csomagolás használata
- Kevesebb új ruházat vásárlása
- Energiafogyasztás csökkentése főzés közben
- Újratölthető termékek vásárlása
- Termékek bérlése vagy lízingelése vásárlás helyett
- Megújuló energiaforrásokat használó szolgáltatókra való áttérés
- Használt vagy újrahasznosított technológiai termékek vásárlása
- Környezetbarát termékek vásárlása
- Társadalmilag felelős termékek vásárlása, amelyek védik a munkavállalók jogait és fizetését
Jelentős fenntarthatósági trendek
A fogyasztók egyre inkább az organikus termékek és növényi alapú étrendek felé fordulnak. A megújuló energia használata az otthonokban, az elektromos járművek, napenergia rendszerek és hőszivattyúk elterjedése is erősödik.
A Mintel globális fenntarthatósági jelentése átfogó képet nyújt arról, hogy a fogyasztói magatartások hogyan változnak világszerte, és hogyan tudnak a vállalkozások sikeresen alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz. Az üzleti stratégák és döntéshozók számára ez a jelentés értékes eszköz, amely segít eligazodni a fenntarthatóság komplex világában és hatékonyan reagálni a fogyasztói elvárásokra.
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Sikeres félévet zárt az a&o Hostels lánc: több mint 2,9 millió vendégéjszaka
Az a&o Hostels, Európa egyik vezető magánkézben lévő hostelhálózata, az…
Tovább olvasom >300 millió eurót ruházott a Barilla fenntarthatóságba és innovációba
A Barilla olasz tészta- és szószmárka fenntarthatósági jelentése szerint 2023-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
5 millió kiló adomány: ebből adott a legtöbbet az Élelmiszerbank
Öt évvel ezelőtt sikerült utoljára annyi lejáratközeli és csomagolási hibás…
Tovább olvasom >Új benzinkutat és shopot nyitott az Auchan
Csepelen új benzinkúttal bővült az Auchan hálózata. Ez az első…
Tovább olvasom >Kutatás: 200 ezer alatt költenénk rá, mégis számít a márka – magyarok és a mobilvásárlás
A magyarok többsége akkor vesz új telefont, ha az előző…
Tovább olvasom >