Fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozó szabványokat kíván meghatározni a Lidl
A Lidl egy sor szabványt határozott meg a fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozóan, és közölte, hogy 2026 februárjáig a kilenc e szempontból kockázatot jelentő országból – többek között Spanyolországból, Egyiptomból, Görögországból és Olaszországból – származó valamennyi gyümölcs és zöldség az elfogadott vízügyi szabványoknak megfelelő tanúsítással fog rendelkezni.
A lépés a diszkontlánc „A holnap felé” fenntarthatósági stratégiájának részét képezi – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy a globális vízfogyasztás 70%-áért a mezőgazdaság felelős.
A kiskereskedő a WWF vízkockázati szűrőjével együttműködve biztosítja, hogy a Spanyolországból, Olaszországból, Görögországból, Portugáliából, Egyiptomból, Marokkóból, Izraelből, Chiléből és Dél-Afrikából származó termékek megfeleljenek a bevett vízfelhasználási előírásoknak.
Fenntartható vízgazdálkodás
A Lidl a vízügyi szabványok – többek között a Global G.A.P. SPRING (Sustainable Program for Irrigation and Groundwater Use) szabvány – szerint jár el, amely egy sor kritériumot fogalmaz meg a gazdaságok fenntartható vízgazdálkodásának értékelésére.
Ezen túlmenően a Lidl a számos érintettet tömörítő Alliance for Water Stewardship (AWS) kezdeményezés tagjaként kötelezettséget vállalt a nagy vízügyi kockázatú folyóterületeken megvalósuló közös projektek támogatására. 2022 tavaszán például egy nagy termelő és egy dél-spanyolországi szövetkezet összesen 1100 hektárnyi területen szerezte meg az AWS tanúsítványát.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >