Fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozó szabványokat kíván meghatározni a Lidl
A Lidl egy sor szabványt határozott meg a fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozóan, és közölte, hogy 2026 februárjáig a kilenc e szempontból kockázatot jelentő országból – többek között Spanyolországból, Egyiptomból, Görögországból és Olaszországból – származó valamennyi gyümölcs és zöldség az elfogadott vízügyi szabványoknak megfelelő tanúsítással fog rendelkezni.
A lépés a diszkontlánc „A holnap felé” fenntarthatósági stratégiájának részét képezi – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy a globális vízfogyasztás 70%-áért a mezőgazdaság felelős.
A kiskereskedő a WWF vízkockázati szűrőjével együttműködve biztosítja, hogy a Spanyolországból, Olaszországból, Görögországból, Portugáliából, Egyiptomból, Marokkóból, Izraelből, Chiléből és Dél-Afrikából származó termékek megfeleljenek a bevett vízfelhasználási előírásoknak.
Fenntartható vízgazdálkodás
A Lidl a vízügyi szabványok – többek között a Global G.A.P. SPRING (Sustainable Program for Irrigation and Groundwater Use) szabvány – szerint jár el, amely egy sor kritériumot fogalmaz meg a gazdaságok fenntartható vízgazdálkodásának értékelésére.
Ezen túlmenően a Lidl a számos érintettet tömörítő Alliance for Water Stewardship (AWS) kezdeményezés tagjaként kötelezettséget vállalt a nagy vízügyi kockázatú folyóterületeken megvalósuló közös projektek támogatására. 2022 tavaszán például egy nagy termelő és egy dél-spanyolországi szövetkezet összesen 1100 hektárnyi területen szerezte meg az AWS tanúsítványát.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Megnyitotta a Lidl Európa legnagyobb logisztikai központját
A Lidl megnyitotta új zászlóshajó logisztikai központját a Párizstól délnyugatra…
Tovább olvasom >Csökkenti a Lidl a tojás árát
A Lidl Magyarország ismét a magyar vásárlók kedvére tesz és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >