Fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozó szabványokat kíván meghatározni a Lidl
A Lidl egy sor szabványt határozott meg a fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozóan, és közölte, hogy 2026 februárjáig a kilenc e szempontból kockázatot jelentő országból – többek között Spanyolországból, Egyiptomból, Görögországból és Olaszországból – származó valamennyi gyümölcs és zöldség az elfogadott vízügyi szabványoknak megfelelő tanúsítással fog rendelkezni.
A lépés a diszkontlánc „A holnap felé” fenntarthatósági stratégiájának részét képezi – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy a globális vízfogyasztás 70%-áért a mezőgazdaság felelős.
A kiskereskedő a WWF vízkockázati szűrőjével együttműködve biztosítja, hogy a Spanyolországból, Olaszországból, Görögországból, Portugáliából, Egyiptomból, Marokkóból, Izraelből, Chiléből és Dél-Afrikából származó termékek megfeleljenek a bevett vízfelhasználási előírásoknak.
Fenntartható vízgazdálkodás
A Lidl a vízügyi szabványok – többek között a Global G.A.P. SPRING (Sustainable Program for Irrigation and Groundwater Use) szabvány – szerint jár el, amely egy sor kritériumot fogalmaz meg a gazdaságok fenntartható vízgazdálkodásának értékelésére.
Ezen túlmenően a Lidl a számos érintettet tömörítő Alliance for Water Stewardship (AWS) kezdeményezés tagjaként kötelezettséget vállalt a nagy vízügyi kockázatú folyóterületeken megvalósuló közös projektek támogatására. 2022 tavaszán például egy nagy termelő és egy dél-spanyolországi szövetkezet összesen 1100 hektárnyi területen szerezte meg az AWS tanúsítványát.
Kapcsolódó cikkeink
Újra „Megbízható Munkaadó” lett a Lidl
A Lidl Magyarország immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar…
Tovább olvasom >Mintegy 500 termék árát csökkenti a Lidl Németországban
A Lidl bejelentette edditi történetének legnagyobb volumenű árcsökkentését: a diszkontlánc…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >