Fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozó szabványokat kíván meghatározni a Lidl
A Lidl egy sor szabványt határozott meg a fenntartható vízgazdálkodásra vonatkozóan, és közölte, hogy 2026 februárjáig a kilenc e szempontból kockázatot jelentő országból – többek között Spanyolországból, Egyiptomból, Görögországból és Olaszországból – származó valamennyi gyümölcs és zöldség az elfogadott vízügyi szabványoknak megfelelő tanúsítással fog rendelkezni.
A lépés a diszkontlánc „A holnap felé” fenntarthatósági stratégiájának részét képezi – közölte a vállalat, hozzátéve, hogy a globális vízfogyasztás 70%-áért a mezőgazdaság felelős.
A kiskereskedő a WWF vízkockázati szűrőjével együttműködve biztosítja, hogy a Spanyolországból, Olaszországból, Görögországból, Portugáliából, Egyiptomból, Marokkóból, Izraelből, Chiléből és Dél-Afrikából származó termékek megfeleljenek a bevett vízfelhasználási előírásoknak.
Fenntartható vízgazdálkodás
A Lidl a vízügyi szabványok – többek között a Global G.A.P. SPRING (Sustainable Program for Irrigation and Groundwater Use) szabvány – szerint jár el, amely egy sor kritériumot fogalmaz meg a gazdaságok fenntartható vízgazdálkodásának értékelésére.
Ezen túlmenően a Lidl a számos érintettet tömörítő Alliance for Water Stewardship (AWS) kezdeményezés tagjaként kötelezettséget vállalt a nagy vízügyi kockázatú folyóterületeken megvalósuló közös projektek támogatására. 2022 tavaszán például egy nagy termelő és egy dél-spanyolországi szövetkezet összesen 1100 hektárnyi területen szerezte meg az AWS tanúsítványát.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >WWF: A Kormány elkötelezte magát védett erdeink letarolása mellett
Semmibe vette a kormány az államfő vétóját, és némi jogi…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >